Międzynarodowe Targi Ogrodnicze spoga + gafa 2016 w tym roku odbędą się w dniach 4-6 września w Kolonii w Niemczech. Tradycyjnie poprzedziła je konferencja prasowa dla mediów, zorganizowana w dniach 11-12 maja w Paryżu. „Biznes Ogrodniczy” uczestniczył w tym wydarzeniu
Organizatorzy co roku przed kolejną edycją targów zapraszają przedstawicieli mediów na konferencję. W tym roku spotkanie odbyło się w Paryżu 11-12 maja. „Biznes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, wydawca.
Uczestnikom konferencji zostały przedstawione najnowsze informacje dotyczące targów spoga + gafa, które odbędą się w dn. 4-6 września. Spotkanie było również poświęcone kondycji sektora ogrodniczego w całej Europie. – Jako branżowe medium czujemy potrzebę ciągłego monitorowania rynku i dostarczania czytelnikom najbardziej aktualnych i rzetelnych informacji z pierwszej ręki. Targi spoga + gafa wyznaczają kierunki rozwoju branży, właśnie ta funkcja decyduje o ich prestiżu oraz roli na światowej arenie – mówi Jarosław Olewicz.
W zeszłym roku na targi przyjechało ponad 37 tys. zwiedzających ze 108 krajów, w imprezie wzięło udział ponad 2 tys. wystawców. Jak podają organizatorzy w tym roku ponad 97% powierzchni wystawowej, czyli ponad 200 tys. m², zostało już zabukowane przez ok. 2 tys. firm, z czego więcej niż połowa pochodzi z zagranicy. – Wrześniowe targi wciąż stanowią bardzo istotny punkt kalendarza wiodących firm na rynku. Co więcej, wspierane są przez atrakcyjny i bogaty program wydarzeń towarzyszących, dzięki czemu spełniają również funkcję platformy komunikacji, oferując zwiedzającym wartość dodaną – ocenia Katharina Hamma, dyrektor ds. operacyjnych spółki Koelnmesse.
Podczas targów będzie można zobaczyć największy przekrój produktów z kategorii garden living. Jest to sekcja najliczniej reprezentowana przez producentów. Ponad 700 wystawców pokaże meble do ogrodu. Z roku na rok wzrasta liczba wystawców produktów dekoracyjnych. Porównując 2014 z 2015 rokiem widać, że ich liczba zwiększyła się o 10%.
Po raz trzeci organizatorzy targów zdecydowali się na współpracę z firmą Landgrad, dzięki temu na targach powstanie specjalny sektor szkółkarski, roślin doniczkowych i sezonowych.
W hali 7 tradycyjnie znajdzie się sektor BBQ. Obecnie wiadomo, że w targach weźmie udział ok. 200 wystawców prezentujących tę kategorię produktów. W tegorocznej edycji Grill Park będzie zastąpiony przez nową koncepcję – TAG DES Gartens ze względu na potrzebę połączenia interesów dwóch grup: hobbystów oraz detalistów. BBQ jest jedną z ważniejszych kategorii targów spoga+gafa, ale i bardzo popularną wśród konsumentów. Dzięki nowej koncepcji oferta BBQ zostanie kompleksowo przedstawiona hobbystom oraz detalistom zgodnie z ich specyficznymi potrzebami.
Podczas targów odbędzie się konkurs dla młodych projektantów YoungStar. W tej chwili organizatorzy otrzymali już ponad 50 zgłoszeń od młodych studentów wzornictwa i młodych projektantów z 13 krajów.
Pierwszy dzień targów jest szczególnie dedykowany właścicielom centrów ogrodniczych, specjalnie dla nich będzie zorganizowana handlowa konferencja.
Szczęście jest zielone
Podczas spotkania w Paryżu organizatorzy targów przedstawili najważniejsze trendy dla branży ogrodniczej. Konsumenci kochają zieleń. Nieważne, czy przestrzeń wypoczynku znajduje się na balkonie, tarasie czy w ogrodzie. Aktualne badanie przeprowadzone przez MedUni Wien* pokazują, jak bardzo ważny dla klientów jest relaks w ogrodzie. Respondenci ocenili, że wypoczynek w ogrodzie jest znacznie bardziej relaksujący niż w mieszkaniu. A im bardziej naturalne elementy i produkty znajdą się w ogrodzie, tym lepiej. Coraz więcej osób nie tylko uprawia warzywa, ale i hoduje drób. Nowym trendem jest także moda na miejskie pszczelarstwo, zwłaszcza wśród młodych osób, które zakładają ule na swoich balkonach. Klienci urządzając przestrzeń wypoczynku poszukują produktów modnych, zabawnych, ale jednocześnie klasycznych wzorów i kształtów. Jeśli chodzi o kolory największe zainteresowanie budzą szarości oraz ich metaliczne odcienie.