Kolejne wydanie "Biznesu Ogrodniczego" już na rynku. Tym razem na łamach miesięcznika podjęliśmy tematy związane z bożonarodzeniowym okresem handlowym, kategorią dekor i branżą nasion konsumenckich, która rozpoczyna już nowy sezon sprzedaży.
Branża ogrodnicza po wakacyjnym oddechu wróciła do intensywnej pracy. Zarówno centra ogrodnicze, jak i producenci przygotowują się do nowego sezonu. Detaliści reorganizują swoje placówki, a dostawcy przedstawiają oferty, zachęcając jednocześnie do przedsezonowego zatowarowania. Czynią to nie tylko producenci nasion, ale również podłoży i nawozów. Centra ogrodnicze zaś w pełni świadomie wykorzystują szansę, jaką niesie sprzedaż produktów sezonowych. Te, jak wiadomo, związane są ze Świętem Zmarłych i Bożym Narodzeniem. Już teraz sklepowe półki zapełniane są zniczami, stroikami oraz chryzantemami, które na przełomie października i listopada będą przez klientów rozchwytywane. Oferta Christmas, jeszcze do niedawna stanowiąca alternatywne uzupełnienie asortymentu, dziś generuje zyski wielokrotnie wyższe od tych wiosną. Jak więc mówić o sezonowości, podczas gdy analizy biznesowe wskazują na ponad 4-procentowy wzrost wartości rynku decor, a sam segment mebli ogrodowych i balkonowych osiągnie progres na poziomie 2,3 procent. Więcej na temat decobiznesu w październikowym raporcie na s. 48-53. Ponadto w numerze relacja ze szkolenia Johna Stanleya, które odbyło się podczas wystawy Zieleń to Życie, 6 sposobów, jak sprzedawać więcej – drzewka bożonarodzeniowe i pierwszy materiał z nowo wprowadzonego cyklu „Akwarystyka w centrum ogrodniczym”. Zapraszamy do lektury.