Choć do przyszłorocznych targów Gardenia pozostały cztery miesiące, to już dziś warto zapoznać się z istotnymi detalami tej imprezy. – Obecnie udział w targach potwierdziło ponad 100 wystawców więcej niż w roku ubiegłym o tej samej porze – powiedział Jakub Patelka, dyrektor Targów Gardenia 2011, które odbędą się w dniach 25 -27 lutego 2011 r.
Najbliższa edycja to już piąta odsłona Targów Ogrodniczych w Poznaniu. Rosnąca popularność tego wydarzenia wynika m.in. z czasu jej trwania. Ostatni weekend lutego to optymalny moment na rozmowy handlowe oraz prezentację oferty na nadchodzący sezon. Dla zwiedzających z kolei, poznańskie targi są świetną okazją do spotkań z dostawcami, wymiany doświadczeń oraz zdobycia aktualnej, praktycznej wiedzy na temat ogrodniczego biznesu.
W 2011 roku po raz pierwszy targom GARDENIA będzie towarzyszył Salon Zoologiczny Animal Market. O rozszerzeniu zakresu tematycznego targów zdecydowały nie tylko europejskie i światowe trendy, ale również powtarzające się głosy samego sektora zoologicznego. Podczas Animal Market 2011 zaprezentowane zostaną m.in. akcesoria, karmy oraz wszelka galanteria niezbędna właścicielom tzw. „zwierząt towarzyszących".
– Pomysł stworzenia Salonu Animal Market powstał jako odpowiedź na potrzeby rynku oraz tendencje zbliżenia tematyki ogrodnictwa i zoologii w kraju i na świecie – tłumaczy Jakub Patelka. – Chcemy także umożliwić polskim przedsiębiorcom spotkania biznesowe z nowymi klientami – dodaje. Choć Salon Animal Market został wpisany w targi ogrodnicze, jednak towarzyszyć mu będzie odrębna kampania promocyjna oraz osobna liczba wystawców. – Przede wszystkim zależy nam na tym, żeby było to spotkanie profesjonalistów, którzy będą mogli zapoznać się z nowościami produktowymi tuż przed sezonem i wymienić się doświadczeniami.
W gronie wystawców prezentujących produkty w ramach Salonu Animal Market znajdą się zarówno producenci, jak i dystrybutorzy oraz importerzy wszystkich kategorii zoologicznych – pointuje. Wśród produktów zoologicznych pojawią się: akcesoria, sprzęt, zabawki, karmy dla zwierząt, środki farmaceutyczne, artykuły i sprzęt weterynaryjny. Nie zabraknie też wydawnictw branżowych. Pierwszy dzień targów będzie dniem profesjonalisty, skierowanym do fachowców. – Chęć uczestnictwa do tej pory wyraziło już 25 firm, ale spodziewamy się kilkudziesięciu. Formalnie termin nadsyłania zgłoszeń mija 29 października, będziemy jednak przyjmować zgłoszenia aż do tygodnia przed datą rozpoczęcia targów. W cenie uczestnictwa wystawcy otrzymują od nas pakiet usług związanych z promocją – kontynuuje Jakub Patelka.