Fructus stawia na nowości

Intensywna promocja nowości, przede wszystkim w kanale online, to główny cel marki Fructus w tym sezonie. Nawozy krystaliczne w miniopakowaniach, Antymech Power czy Fructus Trawnik Premium – to nowe, ciekawe propozycje w ofercie firmy FOSFAN. O przygotowaniach do nowego sezonu rozmawiamy z Piotrem Styrczulą, zastępcą dyrektora handlowego ds. sprzedaży krajowej w firmie FOSFAN SA

 

Rozmawia: Michał Gradowski

Jak oceniają Państwo wyniki handlowe w kategorii nawozów z ubiegłego roku?
Rok 2019 był dla nas czasem wytężonej pracy, inwestycji, badań, poszukiwań nowych rozwiązań i nowych rynków. Choć był to kolejny trudny rok w branży nawozowej, udało nam się osiągnąć mniej więcej ten sam poziom sprzedaży, co w 2018 r.. Pierwsza połowa roku pod względem sprzedaży naszych produktów zapowiadała się rewelacyjnie, w końcówce roku nastąpiło jednak lekkie zahamowanie. Zauważamy pewne zmiany zachowań i nowe trendy wśród klientów. Dotychczas w ostatnich miesiącach każdego roku zdecydowanie rosła sprzedaż nawozów ogrodniczych. W 2019 r. ten trend wyraźnie osłabł. W segmencie nawozów ogrodniczych klienci wstrzymują się z decyzją dotyczącą zakupów. W związku z tym o dobrym wyniku całego roku decydują głównie wyniki z pierwszego półrocza.

W przypadku jakich produktów wzrosty sprzedaży były największe?
Tutaj nie było dla nas zaskoczenia. W dalszym ciągu największą popularnością cieszą się uniwersalne nawozy do owoców i warzyw, zarówno granulowane, jak i krystaliczne oraz płynne. Na wysokim poziomie utrzymała się również sprzedaż serii nawozów przeznaczonych do kwiatów. Udało nam się osiągnąć ten rezultat dzięki intensywnym działaniom sprzedażowym, staraniom naszych handlowców podczas szkoleń, prezentacji i targów. Pomaga również to, że marka Fructus, jako najstarsza marka nawozów ogrodniczych w Polsce, jest rozpoznawalna i cieszy się niesłabnącym uznaniem naszych odbiorców.

Które produkty będą motorem napędowym sprzedaży w tym roku?
Z pewnością będą to nasze nowości, nad którymi intensywnie pracowaliśmy przez ostatni rok i z których jesteśmy bardzo dumni. Po pierwszych opiniach klientów widzimy, że znajdują one pozytywny odbiór.
Pierwszą naszą nowością są nawozy krystaliczne w opakowaniach 10 g, które zostały wyróżnione przez „Biznes Ogrodniczy” Top Innowacją. Saszetki 10 g występują w 6 rodzajach: do pomidorów i papryki, do borówek, do pelargonii i roślin kwitnących, do róż i innych kwiatów ogrodowych, do kwiatów balkonowych i tarasowych oraz jesienny uniwersalny. Pomysł na wprowadzenie do oferty nawozów krystalicznych w miniopakowaniach zrodził się podczas licznych rozmów z naszymi kontrahentami oraz klientami. Zauważyliśmy, że jest pewna luka na rynku. Choć w branży ogrodniczej jest kilka podobnych produktów, to żaden z nich nie posiada tak bogatego składu i nie dostarcza roślinom tylu składników pokarmowych, co nasze minisaszetki. Na targach zatowarowniowych znaleźliśmy tego potwierdzenie w rozmowach z klientami, którzy zgodnie uznali, że kompaktowość opakowania, szata graficzna oraz skład tworzą bardzo atrakcyjny produkt.

Kolejną naszą nowością, która również jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony rynku, jest nawóz krystaliczny Antymech Power w opakowaniu 5 kg. Wśród jego zalet wymienić można bardzo szybki efekt działania, nawet po kilku godzinach oraz niesamowitą wydajność. Opakowanie 5 kg wystarcza na 250 m2. Nawóz krystaliczny Antymech Power jest skuteczny, zapobiega pojawianiu się mchu, a jednocześnie pozwala uzyskać soczystą zieleń trawnika, jego równomierny odrost oraz odpowiednią zimotrwałość. Zapakowaliśmy ten produkt w opakowanie spójne z naszą linią nawozów krystalicznych, więc z pewnością będzie przykuwać wzrok klientów.
Wśród nowości znalazł się również Fructus Trawnik Premium. Wieloskładnikowy, skoncentrowany nawóz wyróżniający się wysoką skutecznością działania, dzięki której można szybko uzyskać dywanowy efekt u siebie w ogródku. Nawóz charakteryzuje się wysokim stopniem wykorzystania azotu i dzięki nowej formule pozwala sukcesywnie dostarczać roślinom ten składnik pokarmowy. W przypadku tego nawozu mamy do czynienia z dwoma formami azotu: szybciej i wolniej działającą. Fructus Trawnik Premium dostępny jest w opakowaniach 10 kg i 25 kg, a stosować można go już od marca, liczymy więc na wysyp pięknych trawników tej wiosny.

Jakich zmian można się spodziewać w Państwa działaniach w 2020 r.?

Planujemy przede wszystkim intensywną promocję naszych nowości. Wykorzystamy do tego przede wszystkim działania online, można się więc spodziewać większej obecności marki Fructus w Internecie. Natomiast w obrębie nawozów profesjonalnych wprowadziliśmy do oferty dwa nowe produkty: Fructus Vena Complex oraz Fructus Truskawka Forte, które dzięki nowej formule charakteryzują się wyższą koncentracją składników pokarmowych i ich lepszym wykorzystaniem przez rośliny. Nowo wprowadzone produkty wymagają zaangażowania i wsparcia zarówno merytorycznego, jak i marketingowego, dlatego też w tym i nadchodzącym sezonie będziemy skupiać się na intensyfikacji działań, których celem jest zwiększenie wolumenu sprzedaży tych produktów na rynku profesjonalnym.

Jakie są Państwa prognozy dotyczące rozwoju kategorii nawozowej w kolejnych latach?
Wydaje się, że kierunek zmian wyznaczać będzie szeroko pojmowana ekologia i stosowanie produktów naturalnych. Mając na uwadze ten trend, kilka lat temu poszerzyliśmy naszą ofertę o produkty z tej kategorii, które skupione są pod marką Fructus Natura. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie – choć
oferta produktów naturalnych jest stosunkowo bogata – raczej nie stanowią one bezpośredniej konkurencji dla nawozów posypowych. Są one raczej poszerzeniem oferty producentów i uzupełnieniem nawożenia mineralnego. Jednak w całej branży zauważa się dywersyfikację i rozbudowę portfolio, tak, aby jak najcelniej trafić w gusta konsumentów.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: