Miniony sezon to dobry, porównywalny do poprzednich lat okres sprzedaży preparatów na mrówki. Pozytywne są również prognozy rozwoju tej kategorii produktowej. Jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród konsumentów?
Tekst: Jakub Borkowski
Bazując na zgodnej opinii producentów i dystrybutorów, można stwierdzić, że ubiegły rok był bardzo dobry pod względem sprzedaży preparatów na mrówki. – Sprzyjała temu doskonała pogoda, bo gdy jest ciepło, klienci więcej czasu spędzają przed domem czy na działce, a więc częściej zauważają znajdujące się tam szkodniki. Drugim czynnikiem istotnie wpływającym na ten doskonały wynik było wprowadzenie przez nas nowej wersji gramaturowej proszku na mrówki, w dużej butelce z rączką, z wygodnym dozownikiem. Ten produkt spotkał się z dużym zainteresowaniem sklepów i klientów ostatecznych – mówi Sabina Jasiukiewicz, menedżer ds. marketingu w firmie Bros. – Z racji rozbudowanej oferty w tym segmencie potrafimy sprostać zapotrzebowaniu rynku. Duża liczba dostępnych opakowań, rodzajów produktów, specjalne akcje sprzedażowe, a przede wszystkim skuteczność preparatów znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach – mówi Dawid Kosakiewicz, dyrektor marketingu w firmie Agrecol.
Pozytywne są również prognozy rozwoju tej kategorii produktowej. – Suche lata i ciepłe zimy będą sprzyjały rozwojowi populacji mrówek, a preparaty do ich zwalczania będą w ofercie firm z branży ogrodniczej coraz bardziej popularne. Wszelkiego rodzaju proszki, koncentraty czy aerozole to zawsze wartość dodana w ofercie każdego producenta – mówi Tomasz Bokwa, kierownik regionalny w firmie Asplant.
Jakie produkty wśród konsumentów cieszą się największą popularnością? – W przypadku asortymentu na mrówki największym powodzeniem cieszą się produkty w postaci sypkiej, takie jak Proszek na mrówki czy Mrówkofon. W następnej kolejności wymieniłabym produkty w sprayu i w płynie – mówi Sabina Jasiukiewicz. – Ciekawym rozwiązaniem dostępnym na rynku są karmniki dla mrówek. Pozwalają na bezpieczne dozowanie preparatu w formie proszku i jednocześnie utrudniają dostęp do preparatu naszym pociechom czy też czworonożnym przyjaciołom. Niezmiennie na rynku najbardziej popularnymi produktami są preparaty w formie proszku pakowane w „solniczki” np. Coś na… mrówki 250 g – dodaje Tomasz Bokwa.
Czy czekają nas zmiany w kategorii produktów na mrówki? – W przypadku tej grupy asortymentowej nie spodziewamy się rewolucyjnych zmian – znaczące nowości zdarzają się stosunkowo rzadko. Ale jest to bardzo stabilna kategoria pod względem sprzedaży, zdecydowanie mniej uzależniona od warunków pogodowych niż ma to miejsce w przypadku preparatów do zwalczania innych szkodników. Poza tym jest to bardzo wdzięczna kategoria produktowa jeśli chodzi o czas, w którym występuje popyt na te preparaty – zaczyna się on wczesną wiosną i trwa aż do jesieni. Dlatego nie spodziewałabym się tutaj istotnych ograniczeń asortymentowych – komentuje Sabina Jasiukiewicz.