Agrecol z sezonu na sezon rozszerza gamę produktów z serii Agrecol Natura. To środki przeznaczone do upraw ekologicznych, w których zastosowano surowce pochodzenia naturalnego. Co najważniejsze, produkty te charakteryzują się pełnowartościowym składem. Wierzymy, że w naturze jest siła – mówi Dawid Kosakiewicz, dyrektor marketingu w firmie Agrecol
Jakie produkty do zwalczania „nieproszonych gości” w ogrodzie oparte na składnikach pochodzenia naturalnego znajdziemy w ofercie firmy Agrecol?
Można tutaj wspomnieć chociażby o SILCOLu – preparacie owadobójczym zwalczającym mszyce, miseczniki, przędziorki, midówki i inne szkodniki roślin sadowniczych, warzywnych oraz ozdobnych. Nie zawiera on chemicznych pestycydów. Zwalcza owady tworząc fizyczną pokrywę na ich ciele i odcinając dopływ powietrza. PŁYN NA SZKODNIKI przeznaczony jest do zwalczania mszyc, wełnowców, tarczników, roztoczy, przędziorków we wszystkich stadiach rozwojowych występujących na roślinach ogrodowych i domowych. Dużą wartością tego preparatu jest to, że występuje w formie gotowej do użycia. Z kolei NeemAzal T/S skutecznie zwalcza larwy ziemiórek w podłożu. W swoim składzie posiada ekstrakt z wiecznie zielonego drzewa neeem. Opaska na pnie drzew, feromonowe pułapki lepowe, ekologiczna pułapka na ślimaki, PESTICOL – preparat 3 w 1 zwalczający owady, choroby grzybowe i przędziorki, bezpieczny dla pożytecznych organizmów, zawiera naturalną substancję czynną – olejek pomarańczowy – to tylko cząstka naszego bogatego portfolio w tym zakresie. Naturalne odpowiedzi na naturalne składniki można szybko znaleźć wchodząc na zakładkę DR AGRECOL na stronie agrecol.pl.
Jak duża jest grupa klientów gotowych zaakceptować mniejszą skuteczność czy wolniejsze działanie w zamian za produkt przyjazny środowisku?
Świadomość klienta rośnie z roku na rok. Duże grono naszych odbiorców zdaje sobie sprawę z tego, że kiedy tyko można, warto być eko. Nie do końca zgodzę się ze stwierdzeniem, że produkt przyjazny środowisku = wolniejsze działanie. Wspomnieć można choćby o PESTICOLu, który działa mechanicznie, wysuszając korpusy szkodników i grzybnię patogenów, a okres karencji wynosi 1 dzień. Wartość podejścia przyjaznego środowisku jest widoczna dopiero w skali makro. Wielu ekspertów zwraca uwagę, że konieczna jest zmiana paradygmatu w kierunku zróżnicowanych podejść agroekologicznych. To nie jest łatwy proces, ale AGRECOL wspiera zawsze rozwiązania, które są bezpieczne i przyjazne dla naszej planety.
Jak promować tego typu produkty w centrach ogrodniczych?
To przede wszystkim edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja. To nie łatwe zadanie i wiele branż ciągle się tego uczy. W marketingu jestem zwolennikiem zintegrowanych działań, które wzajemnie na siebie oddziałują i przenikają się – po to, aby skutecznie wypromować dane rozwiązanie. Należy wykorzystywać różne narzędzia i kanały reklamowe. Tylko w taki sposób uzyskamy efekt synergii. Przekaz promocyjny musi docierać z różnych stron. Nie oznacza to jednak, że mamy w każdym przypadku korzystać ze wszystkich dostępnych kanałów i narzędzi marketingowych. Najważniejsze, żeby trafić do potencjalnie najbardziej zainteresowanej grupy odbiorców. Dlatego w strategii AGRECOLu jednym z najważniejszych wyznaczników jest trafianie w gusta naszych odbiorców.