Na kolejną edycję targów Ambiente, międzynarodową, największą wystawę produktów dekoracyjnych na świecie, zapraszamy w dniach 15-19 lutego 2013 roku do Frankfurtu nad Menem.
– Zarezerwowano już 97% powierzchni wystawienniczej. Ambiente daje możliwość zapoznania się z najnowszymi, wiodącymi trendami ze świata wyposażenia wnętrz, upominków oraz artykułów gospodarstwa domowego – mówi Olga Mularczyk, marketing & PR manager Przedstawicielstwa Targów Frankfurt w Polsce. Targi podzielone są tematycznie na branże: DINING – dekoracje i nakrycia stołowe, GIVING – prezenty i upominki oraz LIVING – wyposażenie wnętrz.
Zapowiedzią i przedsmakiem frankfurckich targów Ambiente była konferencja, zwołana przez organizatorów w Business Center Club w Warszawie 4 października br. W jej trakcie przybliżono zaproszonym gościom wiodące trendy 2013 roku oraz przedstawiono informacje na temat przyszłorocznej edycji targów. Głównym gościem była Nicolette Nauman, szefowa targów Ambiente. – Po sukcesie pokazu specjalnego „Rozwiązania” (Solutions), mającego premierę w czasie poprzedniej edycji targów, postanowiliśmy kontynuować ten projekt w 2013 roku. Konsumenci domagają się inteligentnych rozwiązań, zwłaszcza w takich dziedzinach jak gotowanie i biesiadowanie – poinformowała Nauman. Nowe tworzywa, dodatkowe funkcje, wyjątkowe rozwiązania projektowe to przyszłość produktów z branży konsumenckiej.
– Przyszłoroczne trendy idą w kierunku przyjemnego kontrastu między poezją i praktycznością, zwracając się również w stronę stylu retro, ekstrawagancji i natury – mówi Mularczyk. Na potrzeby targów Ambiente zespół ekspertów z agencji bora.herke.palmisano, docenianych dzięki trafności swoich stylistycznych prognoz, wyłonił cztery wiodące trendy: „Pole kwiatów / Blossom Field”, „Klasyczna podstawa / Classic Ground”, „Terytorium ekscentryczne / Excentric Domain” oraz „Sfera kontrastu / Contrasting sphere”. W „Polu kwiatów / Blossom Field” drobne struktury będą zestawiane z delikatnymi materiałami; tu subtelne pastele towarzyszą nasyconym odcieniom czerwieni i różu, podczas gdy biel i czerń stanowią dla nich naturalną przeciwwagę. „Klasyczna podstawa / Classic Ground” nawiązuje do standardów miejskiego stylu życia, który cechują wysokiej klasy projekty i gustowne aranżacje, tworzące atmosferę ładu, a zarazem wygody; głęboki odcień pomarańczy i chłodny błękit ożywiają neutralną gamę szarości i brązów, wzbogaconych akcentami retro. Ekstrawagancja, dekadencja i glamour charakteryzują „Terytorium Ekscentryczne / Eccentric Domain” – tu dekoracyjnym formom, nietypowym wzorom, wyjątkowym fakturom towarzyszą ekscentryczne akcenty różu, jadeitu i śliwki, a motywy antyczne łączą się z elementami surrealistycznymi, tworząc zabawny efekt oderwania od rzeczywistości. „Sfera kontrastu / Contrasting Sphere” oczarowuje przeciwieństwami pomiędzy fakturą surowych, porowatych i połyskliwych powierzchni, kolorystyka utrzymuje się w gamie pustynnej od jasnych odcieni piasku, przez złocistą ochrę po ciemny brąz. Naturalne materiały, tradycyjne rzemiosło i innowacyjna technologia tworzą fascynującą atmosferę – futurystyczną, a jednak znajomą.
Podczas poprzedniej edycji ponad 4.5 tys. wystawców zaprezentowało swoje produkty 150 tysiącom branżystom z całego świata. W 2012 roku targi Ambiente skupiły się po raz pierwszy na branży „Contract Business”, czyli na wyposażeniu i wystroju wnętrz komercyjnych, takich jak hotele, statki wycieczkowe, centra konferencyjne i restauracje, oferując naczynia, szkło, sztućce, lampy, akcesoria oraz sezonowe dekoracje.
W tej edycji targów Ambiente dział „Contract Business” odegra niewątpliwie znacznie większą i bardziej znaczącą rolę. – Ten segment rynku ma wielki potencjał, a w przyszłości jego rola wzrośnie, stając się lukratywnym kanałem sprzedaży – prognozuje Nicolette Naumann.