„Biznes Ogrodniczy” 30 lipca wziął udział w konferencji firmy Bayer, podczas której zostały zaprezentowane wyniki badań opinii młodych Polaków i ich stosunku do innowacyjności oraz osiągnięć nauki w codziennym życiu. Christophe Dumont, prezes firmy, odpowiadał szczegółowo na pytania uczestników spotkania
O wnioskach z badań oraz ścisłym związku rozwoju nauki i innowacyjności z podnoszeniem jakości życia dyskutowali eksperci – dr Izabella Anuszewska, Dyrektor Działu Badań Millward Brown oraz prof. Władysław Wieczorek, prorektor Politechniki Warszawskiej.
Podczas spotkania można było równiez zobaczyć interaktywną wystawę prezentującą ważne odkrycia w dziedzinie zdrowia, rolnictwa, specjalistycznych tworzyw, towarzyszącą jubileuszowi 150-lecia firmy. Poszczególne litery z motta firmy „Science For A Better Life” przybrały formę dwumetrowych, interaktywnych modułów. Misję Bayer wyjaśniono za pomocą konkretnych przykładów – począwszy od litery „S” (jak „Science”) przez „A” (jak „Aspirin”) po literę „I” (jak „Innowacje”). Interaktywna wystawa Bayer Anniversary Tour odwiedzi łącznie 25 miast na świecie.
– Ekspozycja ma charakter multimedialny i interaktywny – wszystkich eksponatów można dotykać, a każdy z modułów wyposażono w atrakcyjne elementy, takie jak gry, kamery, filmy, mikroskopy – relacjonuje Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzający „Biznesu Ogrodniczego” oglądająca wystawę. Dzięki temu nauka przybrała bardzo praktyczny, ‘dotykalny’ wymiar.
Wystawa przedstawia istotne dla życia milionów ludzi innowacje Bayer, m.in. cząsteczki celowane, pomagające we wcześniejszym wykrywaniu nowotworów, mrozoodporne nasiona – ten walor jest szczególnie istotny w naszym klimacie czy Solar Impulse – pierwszy na świecie samolot na energię słoneczną, który dzięki tworzywom Bayer jest bardzo lekki.