Biznes Ogrodniczy na FB

Kampanie na Facebooku i innych portalach społecznościowych mają coraz większe znaczenie – to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów dotarcia do klienta, a w wielu branżach bardzo efektywne narzędzie marketingowe. Systematycznie powiększa się także zasięg postów publikowanych na facebookowym profilu „Biznesu Ogrodniczego”

Wydanie papierowe „Biznesu Ogrodniczego”, ukazującego się na rynku od 10 lat, ma stałe grono wiernych czytelników. Przy nakładzie 7 tys. egzemplarzy pozwala dotrzeć do wszystkich najważniejszych przedstawicieli branży. Coraz większe grono czytelników korzysta jednak także z social mediów tego tytułu, które są doskonałym uzupełnieniem wydania papierowego, pozwalającym na bieżąco, każdego dnia, śledzić wydarzenia na rynku ogrodniczym.
Potwierdzeniem tej tezy są twarde dane. Łączny zasięg, czyli liczba osób, które widziały którykolwiek z postów na profilu „Biznesu Ogrodniczego”, wyniósł w październiku, biorąc pod uwagę cykl 28 kolejnych dni, prawie 85 tys. Natomiast liczba interakcji związanych z postami, czyli polubień, udostępnień oraz komentarzy, w okresie od 22 października do 18 listopada wyniosła blisko 25 tys.

B2B
Warto podkreślić, że czasopisma branżowe i ich aktywność w social mediach ma docierać do zupełnie innej grupy docelowej niż w przypadku np. czasopism ogrodniczych, które z założenia mają większy zasięg, bo podobnie jak inne tytuły są kierowane do szerokiego grona konsumentów. W przypadku profilu „Biznesu Ogrodniczego” na FB tzw. followersami są głównie przedstawiciele branży ogrodniczej – właściciele i managerowie firm producenckich, gospodarstw szkółkarskich oraz sklepów i centrów ogrodniczych. W tej grupie, liczącej ok. 4,5 tys. osób, dominują kobiety (62%). Najliczniejszą grupą odbiorców śledzących aktywność „BO” na tym portalu społecznościowym stanowią natomiast osoby w wieku od 25 do 54 lat (81%), z czego osoby w wieku od 25 do 44 lat stanowią 65%, a użytkownicy w przedziale 45-54 – 16%. Kolejną najliczniejszą grupą są natomiast osoby w wieku od 55 do 64 lat, którzy stanowią 8% wszystkich odbiorców. Największa liczba followersów pochodzi z województw mazowieckiego, wielkopolskiego oraz małopolskiego.

Autorskie posty i filmy
Zdaniem specjalistów od social mediów największą popularnością w tym kanale cieszą się autorskie posty – wiadomości tego typu stanowią trzon informacji publikowanych na FB „Biznesu Ogrodniczego”. Bardzo popularne są także autorskie, krótkie filmy wideo. Zgodnie ze strategią wydawcy „Biznesu Ogrodniczego” ich liczba na social mediach tytułu będzie co miesiąc coraz większa.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: