Briggs & Stratton – system elektronicznego sterowania paliwem (EFM)

O innowacyjnym rozwiązaniu Briggs & Strattonsystemie elektronicznego sterowania paliwem (EFM) – opowiada Wojciech Jasiński, dyrektor ds. rozwoju biznesu Briggs & Stratton Polska   

 

Rozmawia: Agnieszka Idziak

 

Elektroniczne sterowanie paliwem (EFM) Briggs & Stratton to innowacyjne rozwiązanie, co je wyróżnia?

Najważniejszym wyróżnikiem tego systemu jest fakt, że możemy zrezygnować z ręcznego ssania i traktorek uruchamiamy tak jak samochody – za pomocą przycisku Start/Stop. Silnik jest zawsze gotowy do pracy i to w zakresie temperatur od -28 do + 50 st. C. System EFM jest podobny do elektronicznego wtrysku paliwa – daje klientowi takie same korzyści – łatwy rozruch. To jednak system z nieskomplikowanym serwisem i mniej kosztowny – co ma znaczenie w kontekście kształtowania ceny traktorków.

Briggs znany jest z wprowadzania nowości i innowacyjnych rozwiązań, co Was napędza?

Odpowiedź jest bardzo prosta: dosłownie napędza nas głos użytkownika… jednym z ważniejszych działów w centrali Briggs & Stratton w USA jest Voice of Customer. Pracuje tam zespół ludzi, których zadania polegają na analizach głosu naszych użytkowników.

Wyobraźmy sobie, że klienci wyrażają zgodę na to, aby kamery śledziły każdy moment ich pracy na danym urządzeniu… zyskujemy setki minut nagrań pokazujących satysfakcję, ale i jej brak. Wówczas specjaliści Briggs & Stratton szukają nowych rozwiązań, które w pełni zadowolą klientów. Tak powstają bardzo często nowe, innowacyjne pomysły, które pozwalają firmie Briggs & Stratton cały czas zajmować pozycję lidera branży silnikowej na świecie.

Jakie oczekiwania mają dziś klienci i jaki sprzęt jest najbardziej poszukiwany?

Oczekiwania klientów są proste i zawsze takie same: użytkowany sprzęt musi dobrze działać i nie sprawiać kłopotów. Jeżeli do tego dodamy interesujące innowacje, wówczas jako producent możemy spać spokojnie – bo dobry produkt zawsze się sprzeda. Z perspektywy Briggs & Stratton widzimy bardzo duże przyrosty sprzedaży silników z elektrycznym rozruchem w wersji InStart, gdzie nie trzeba już się szarpać z linką rozrusznika. Ktoś kto chociaż raz popracuje na sprzęcie z takim silnikiem, raczej nie będzie już chciał wracać do opcji z linką rozrusznika.

Jak rozwija się kategoria sprzętu zmechanizowanego, w którą stronę zmierza rynek?

Rozwojem zmechanizowanego sprzętu bardzo mocno sterują coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Od przyszlego sezonu wszystkie silniki Briggs & Stratton będą już spełniały najnowsze normy EURO 5, które powoduja, że niektórzy niszowi producenci zamykają działy produkcji małych silników spalinowych. Jeżeli chodzi o to, w którą stronę zmierza rynek sprzętu zmechanizowanego, Briggs & Stratton widzi wyraźny rozwój biznesu komercyjnego. Dzisiaj zawodowcy potrzebują profesjonalnego sprzętu, który pozwala pracować 10-12 godzin dziennie przez cały sezon. Briggs & Stratton wsłuchując się w głos użytkowników i na to ma odpowiedź: bardzo mocno rozwijamy ofertę swoich silników komercyjnych VANGUARD, na które dajemy 3-letnią gwarancję komercyjną.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: