Centrum ogrodnicze XXI wieku z COMPO

Firma Compo Consumer zaprosiła właścicieli placówek ogrodniczych na seminarium „COMPO- europejski producent na polskim rynku”, które zostały  zorganizowane 30 listopada pod Warszawą oraz 1 grudnia w Hotelu Poznańskim w Luboniu. Celem spotkania  było przedstawienie oferty nawozów oraz podłoży hobbystycznych COMPO przygotowanej na sezon 2011/2012. Seminarium było również okazją do wymienienia uwag i cennych pomysłów na temat tego, w jaki sposób zorganizować dobrze funkcjonujące centrum ogrodnicze. Zostały przedstawione nowe rozwiązania i pomysły, jakie można proponować kupującym. Właściciele placówek mogli wspólnie przedyskutować, jak powinno się zorganizować atrakcyjne dla klienta miejsce zakupów.

Svenja Mühlbach, International Market Research COMPO, przedstawiła 10 najważniejszych trendów, które mają i będą miały wpływ na decyzje zakupowe klientów w Europie. Wskazała na wagę takich zagadnień jak moc zakupowa kobiet, edukacja, neoekologia, indywidualizm, łączność, mobilność, globalizacja, silver revolution, zdrowie, nowa praca. Dla centrów ogrodniczych ważne będzie zindywidualizowanie oferty. Siłą poszczególnych placówek jest przyzwyczajenie klientów do tego, że są to miejsca wyjątkowe, w których można kupić nietuzinkowe produkty i jednocześnie spędzić miło czas. Ważne będą regionalne artykuły, które są ekologiczne i zdrowe, a  jednocześnie pozwalają wyróżnić się na rynku. Placówki powinny oferować dodatkowe usługi, w postaci dostawy roślin do domu, czy ich przechowywania  w okresie zimowym w szklarni. Klienci nie będą wybierać placówek, które zaproponują najniższą cenę, drogą do sukcesu są kreatywne pomysły. Konsumenci po wejściu do placówki, chcą zanurzyć się w zupełnie innej atmosferze. Trzeba więc wykorzystywać nowe metody promocji, jakimi są muzyka, zapach, dźwięk, kolorystyka. Bardzo ważne będzie umożliwienie nabywcom składania zamówień przy użyciu platformy internetowej, powiadamianie ich o promocjach, nowościach przy pomocy sms-ów, twittera. Svenja Mühlbach podkreśliła również, że mobilność klientów powoduje powrót do zakupów z  automatów. Obecnie w Europie jest ich już około 3,7 mln. Czy przyszłością będzie umożliwienie klientom zakupu w automatach nawet roślin? Właściciele centrów ogrodniczych powinni pomyśleć o organizowaniu imprez okolicznościowych, eventów, wydarzeń artystycznych, szkoleń dla konsumentów, np. jak uprawiać poszczególne rośliny.

Ocenę rynku ogrodniczego w Polsce, jego przyszłości i rozwoju przedstawiła również Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzający „Biznesu Ogrodniczego”.  Podkreśliła, że klienci coraz częściej myślą o ogrodzie nowoczesnym, który stanie się idealną przestrzenią do wypoczynku oraz zabawy.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: