Ceramik(a) na zamówienie – Daniel Kleszcz – prezes zarządu Ceramik

Podstawową grupą produktów kategorii decor są donice. To dzięki nim wzrasta sprzedaż roślin domowych, dzięki czemu również poza sezonem centra i sklepy ogrodnicze mają się dobrze. O produkcji donic ceramicznych i panujących trendach opowie Daniel Kleszcz, prezes zarządu firmy Ceramik

 

Rozmawia: Ilona Rosiak

 

Na rynku artykułów dekoracyjnych, w tym również donic ceramicznych, funkcjonują zarówno producenci, jak i importerzy. Firma Ceramik należy do pierwszej z grup. Co stanowi jej przewagę konkurencyjną?

Uważam, że wzornictwo, dostawa na czas oraz szybkie dopasowywanie się do potrzeb, które stawia nam klient, to główne atuty naszego przedsiębiorstwa. Ceramik to rodzinna firma, która od samego początku postawiła sobie za cel oferować klientom coś innego, odmiennego, co zdecydowanie wyróżnia nas i daje znaczącą przewagę nad konkurentami. Proces projektowania i opracowywania nowych produktów jest w naszej firmie ciągły. Każdego dnia śledzimy trendy i modyfikujemy nasze wzory tak, aby były one aktualne. Wielu klientów oczekuje od swoich dostawców, aby dostarczali im produkty, których nie ma na rynku zbyt wiele. Tu też Ceramik nie pozostaje bez odpowiedzi. Dostosowuje swoją ofertę zgodnie z oczekiwaniami klienta zarówno pod względem ceny, jak i wzornictwa. Idzie nawet dalej, daje możliwość sprzedaży naszym klientom ustalonych wzorów, wykonanych n zamówienie. W momencie złożenia zamówienia przez naszego klienta natychmiast zostaje uruchomiona produkcja i po kilku dniach roboczych otrzymuje gotowy produkt. W przypadku firm sprowadzających swój asortyment np. z Dalekiego Wschodu czas oczekiwania wydłuża się  nawet do kilku miesięcy.

 

Współpracując z centrami ogrodniczymi należy liczyć się z ich wysokimi wymaganiami, szczególnie jeśli chodzi o wzornictwo. Czy z myślą o tej grupie klientów firma Ceramik Częstochowa przygotowuje oferty specjalnie dla nich?

Faktycznie centra ogrodnicze to wymagający klient. Jak już wcześniej zostało wspomniane dopasowujemy swój asortyment do potrzeb klientów. Ponadto w roku ubiegłym uruchomiliśmy specjalną platformę e-ceramik.pl na której klient za pomocą narzędzia multi koszyk może w dogodnym dla siebie czasie dokonać wyboru swojej własnej bazy asortymentowej, dokładnie skrojonej na miarę jego potrzeb. W tym roku ruszy specjalny program współpracy partnerskiej, w którym to nasi odbiorcy będą mogli skorzystać z szeregu propozycji wspierających sprzedaż naszych artykułów w ich centrach.

 

Odwieczny spór między zwolennikami donic ceramicznych i plastikowych sprawia, że w każdym centrum ogrodniczym muszą się pojawić się produkty w obu kategorii. Czy można pokusić się o prognozy i określić miejsce wyrobów ceramicznych w przyszłości?

Jak daleko sięgnąć pamięcią pierwsze wyroby, z których korzystał człowiek były to wyroby ulepione z gliny. W chwili obecnej są one wszędzie wokół nas. Dlatego też jestem zdania, że tak mocno zakorzeniona jest relacja człowieka z wyrobem ceramicznym, że zawsze będzie mu bliski. Jednak zależeć to będzie w dużej mierze od wzornictwa, jakości wykonania. Od tego co zdoła przyciągnąć oko klienta i skłoni go do zakupu. Uważam, że wyroby ceramiczne zawsze będą cieszyć się zainteresowaniem. Wychodząc naprzeciw naszym klientom, firma w bieżącym roku również uruchomiła sprzedaż wyrobów plastikowych takich jak donice, konewki, donice z systemem samo nawadniającym. 

 

Przyszłość branży to również przyszłość firmy Ceramik Częstochowa. Jakie są Państwa plany na kolejne 12 lat działalności?

W minionym okresie wiele się nauczyliśmy, zarówno przy współpracy z naszymi klientami, jak również w zakresie produkcji i obsługi klienta. Trudno przewidzieć co będzie za 12 lat. Staramy się jednak stosować politykę dalekosiężnego myślenia, polegającą na ciągłym uczeniu się i poprawianiu tego, co już jest. Trzeba zawsze dopasowywać się do potrzeb, które stawia nam rynek oczywiście w drodze konsensusu.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: