CNOS-Garden – w centrum innowacji

Firma CNOS-Garden funkcjonuje na rynku lokalnym od ponad 10 lat i stale umacnia swoją pozycję biznesową. Przynależność firmy do francuskiej Grupy Limagrain, umożliwia jej korzystanie z bogatego doświadczenia w zakresie marketingu i merchandisingu

 

Tekst: Marcin Fajerski

 

Firma jako jeden z niewielu krajowych producentów działających w sektorze nasiennym wykorzystuje do promocji swoich produktów najnowocześniejsze rozwiązania merchandisingowe i marketingowe, pomimo faktu iż nasiona to produkt sezonowy. Dowodem innowacyjnego podejścia do promowania asortymentu ogrodniczego jest m.in. udział firmy w wielotorowym projekcie handlowym Partnerstwo dla ogrodu. Violetta Ratajczak, dyrektor handlowy CNOS-Garden, mówi: – Wspólnymi siłami z firmami Fiskars, Lasland-Kronen oraz Agrimpex, przygotowaliśmy trwającą do dzisiaj akcję promującą i wspierającą sprzedaż produktów naszych marek. Dzięki zaangażowaniu przedstawicieli handlowych oraz komunikacji internetowej udało nam się wspólnie pozyskać do współpracy ponad 100 punktów detalicznych. W placówkach tych na dobrze wyeksponowanych monitorach wyświetlane są informacje o produktach oraz ich zastosowaniu. W ten sposób możemy nie tylko reklamować nowości produktowe, ale i podnosić wiedzę o asortymencie u pasjonatów ogrodnictwa. Uważam, że jest to bardzo dobra forma promocji, może jeszcze niedoceniona w krajowej branży ogrodniczej, ale doskonale sprawdziła się ona na rynku FMCG (Fast Moving Consumer Goods – produkty szybko rotujące), co stanowi dla nas wystarczającą rekomendację – podsumowuje.

 

Komunikuj z pomysłem

 W zależności od lokalizacji centrum ogrodniczego i jego powierzchni, przedstawiciele CNOS-Garden oferują pomoc w dobrze asortymentu, sposobu ekspozycji, wsparciem POS, banerów. Sukces handlowy zależy nie od samego faktu posiadania produktów czy POS ale od ich atrakcyjności i odpowiedniego rozmieszczenia w strategicznych miejscach w Centrum jak i w pobliżu obiektu handlowego. Violetta Ratajczak wyjaśnia: – Aby zaistnieć skutecznie w centrum Ogrodniczym, producent powinien dołożyć wszelkich starań, by jego produkty były widoczne, czytelne, a zarazem zachęcały konsumenta do zakupu. Ważnym wsparciem dla Centrów Ogrodniczych jest udział producenta w akcjach ATL (Above The Line – reklama w tradycyjnych mediach masowych), dzięki którym przybliżamy markę i produkty konsumentowi.

 

Bogate wnętrze
Największy nacisk firma kładzie na promocję wewnątrz centrów i sklepów ogrodniczych. To w punkcie detalicznym bowiem kupujący podejmuje ostateczną decyzję zakupową. Należy przy tym nadmienić, że nasiona warzyw, kwiatów i traw oraz cebulki kwiatowe należą do grupy towarów impulsowych, o sprzedaży których decyduje ich ekspozycja, opakowanie oraz wdrażane innowacje.

Wsparciem dla tych materiałów promocyjnych staje się dodatkowe uczestnictwo firmy w dniach otwartych centrów ogrodniczych oraz szkolenia dla ich personelu. Violetta Ratajczak wyjaśnia: – Staramy się przybliżyć pracownikom ogrodniczych placówek detalicznych informacje o naszych nowych odmianach, jednocześnie dbamy o to, by sprzedawcy wiedzieli, jak skutecznie doradzać i nakłaniać do zakupów konsumentów, a także jak radzić sobie z trudnymi klientami.

Ponieważ sektor nasienny to bardzo konkurencyjny rynek, CNOS-Garden przywiązuje największą wagę do ekspozycji towaru i jakości materiałów POS. Dlatego centra ogrodnicze będące klientami firmy mogą liczyć na wsparcie w postaci rozmaitych ulotek informacyjnych, potykaczy i headerów z czytelnymi dla kupujących symbolami znakującymi. Doskonałym dowodem na to, że firma dba o swoją obecność na rynku jest firmowy sklep ogrodniczy w Poznaniu przy ul. Głogowskiej. Tu kolorystyka, wystrój i materiały POS, wśród których znajdują się standy, pracownicze stroje, podkładki pod bilon i zegary, w pełni korespondują z wizerunkiem marki i layoutem opakowań.

 

Nasiona w szeregu
Szczególnie mocno przez CNOS-Garden promowana jest sprzedaż podstawowego jej asortymentu, czyli nasion. Przy ponad 800 pozycjach produktowych w marce Vilmorin, koniecznością staje się przybliżenie kupującym choćby samych grup produktowych. Ponadto firma co sezon rozwija portfolio swoich produktów, co wprowadza nie tylko potrzebę umiejętnego uporządkowania całej oferty nasiennej, ale również jej efektywnego promowania.

 

Dzięki przestronnemu układowi nasion na punktowo podświetlanych standach możliwe stało się nie tylko uzyskanie wyrazistego uszeregowania całego asortymentu nasiennego, ale także podkreślenie walorów ozdobnych nabłyszczanych zdjęć na opakowaniach. Violetta Ratajczak dodaje: – CNOS-Garden jest firmą bardzo innowacyjną, jeżeli chodzi o różne rozwiązania w podaniu produktów nasiennych. Oferujemy nasiona w formie tradycyjnej, na taśmach, krążkach czy w postaci „domowego ogródka”. Dlatego podczas wprowadzenia dodatkowego standu, zdecydowaliśmy się na dołączenie do niego ekranu wyświetlającego informacje o produktach.

 

Wizerunek
Firma CNOS-Garden, jako jedna z niewielu działających w krajowej branży nasiennej, bardzo świadomie i konsekwentnie kreuje swój wizerunek markowy. Wszystkie POS, ulotki, reklamy, opakowania, a nawet strona internetowa pozostają kompatybilne i zawierają te same elementy graficzne.

 

Najbardziej rozpoznawalne są: logo firmowe, niedawno poddane relaunchowi oraz specjalne komunikatory oznaczające grupy produktowe, które wprowadzono 3 lata temu, aby uporządkować wszystkie pozycje asortymentowe i półki cenowe. Violetta Ratajczak przyznaje: – Brand identity oraz uzyskanie wizualnej spójności są dla nas bardzo ważne. Chcemy w ten sposób podkreślać wysoką jakość naszych produktów, jak i bogatą tradycję naszej firmy. To nasza misja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie