Co planuje CIECH Sarzyna ?

Przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego” 24 stycznia   wzięli udział w konferencji prasowej zorganizowanej przez Ciech Sarzyna,  w Hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi, która była poświęcona planom firmy na 2019 rok

 

Fundamentem rozwoju biznesu AGRO Grupy CIECH ma być intensywna rozbudowa oferty produktowej, postępująca ekspansja zagraniczna oraz silna integracja  z przejętą w lipcu 2018 roku spółką PROPLAN – hiszpańskim dostawcą środków ochrony roślin, działającym na trzech kontynentach. CIECH będzie także nadal systematycznie wzmacniać prowadzone działania promocyjne, w tym programy lojalnościowe dla punktów sprzedaży  i gospodarstw.

Przedstawiciele Grupy CIECH  wśród najważniejszych osiągnięć ostatnich 12 miesięcy wymienili m.in. wzrost udziałów na rynkach zagranicznych (w 2018 roku uruchomiono dostawy m.in. do Kanady i Australii), rozbudowę oferty produktowej o 12 nowości oraz imponujący wzrost sprzedaży sztandarowych produktów CIECH Sarzyna na przestrzeni ostatnich 4 sezonów – herbicydów zbożowych (zwłaszcza spod marki CHWASTOX) oraz glifosatu AGROSAR 360 SL.

Nasze bardzo dobre wyniki – zwłaszcza na tle kurczącego się w ostatnich latach rynku środków ochrony roślin w Polsce – to efekt wysokiej jakości naszych produktów, konsekwentnej rozbudowy asortymentu, postępującej ekspansji na rynki zagraniczne oraz wzmocnienia obszarów sprzedaży i marketingu – mówi Mariusz Grelewicz, prezes zarządu CIECH Sarzyna.

W 2018 roku CIECH Sarzyna rozbudował swoją ofertę o 12 nowych produktów w obszarze AGRO, w tym SARMIN maKSi – nawóz dolistny o bardzo wysokiej zawartości łatwo dostępnego dla roślin krzemu
i potasu. Drugą ważną nowością był w minionym roku herbicyd zbożowy CHWASTOX Nowy Trio 390 SL, przeznaczony do zwalczania chwastów dwuliściennych  w pszenicy ozimej i jęczmieniu jarym. Jak poinformowali przedstawiciele Grupy CIECH, do 2020 roku w ofercie CIECH Sarzyna znajdować się będzie aż 65 produktów AGRO, czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2017.  Warto podkreślić również duży sukces środków ochrony roślin oferowanych przez CIECH poza granicami Polski. Wartość eksportu CIECH w biznesie AGRO wzrosła w okresie 2015-2017 o 70 procent. Spółka sprzedaje obecnie swoje środki ochrony roślin do około 40 krajów na całym świecie. W 2018 roku CIECH prowadził w tym biznesie intensywne działania handlowe w Australii, Kanadzie i Iranie, jednocześnie umacniając swoją pozycję na dotychczasowych rynkach eksportowych – m.in. w Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Tajlandii, Hiszpanii, Białorusi oraz w krajach bałtyckich.

Przedstawiciele Grupy CIECH podkreślili również szereg korzyści płynących z integracji z przejętą  w lipcu 2018 roku spółką PROPLAN – hiszpańskim dostawcą środków ochrony roślin, działającym na trzech kontynentach. Wśród nich wymienili m.in. dostęp do zarejestrowanych substancji aktywnych  i 120 produktów końcowych. Potencjalne synergie wynikające z przejęcia przez CIECH spółki PROPLAN obejmują także wzajemną wymianę portfela produktów dostępnych na rynkach macierzystych (Hiszpania i Polska to odpowiednio 4. i 6. rynek środków ochrony roślin w Europie) oraz dostęp do infrastruktury badawczo-rozwojowej.

W 2019 roku Spółka zamierza kontynuować również swoje intensywne działania z obszaru marketingu i wsparcia sprzedaży, w tym rozwijać swoje programy lojalnościowe: „Teraz Sarzyna”, dedykowany punktom sprzedaży środków ochrony roślin oraz „Twoja Sarzyna” dla gospodarstw rolnych. Wśród licznych korzyści, które oferuje CIECH Sarzyna, warto wskazać na atrakcyjne bonusy i rabaty dla stałych klientów, możliwość udziału w spotkaniach i szkoleniach, czy możliwość skorzystania  z nowoczesnych narzędzi usprawniających komunikację.

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie