Dostawcy mocy

O rewolucji w firmie Briggs & Stratton – wprowadzeniu silnika elektrycznego opowiada Wojciech Jasiński, dyrektor ds. rozwoju biznesu Briggs & Stratton Polska    

 

Rozmawia: Agnieszka Idziak

 

 

Dlaczego firma Briggs & Stratton znana z silników spalinowych zdecydowała się wprowadzić do oferty elektryczne?

 

Rzeczywiście, Briggs & Stratton znany jest z silników spalinowych. Ale my już od ponad 100 lat definiujemy siebie bardziej jako „dostawcy mocy” niż tylko producenta silników spalinowych. W całym XX w. moc dostarczana była przez silniki spalinowe. Rozwój technologii akumulatorowej w XXI w. pozwala na coraz więcej. Dzisiaj już bez problemu moc może być dostarczana przez akumulatorowe silniki elektryczne, a w przyszłości mogą pojawić się jeszcze inne źródła – kto wie? Briggs & Stratton trzyma rękę na pulsie. 

Przeprowadzamy szczegółowe badania rynku oraz analizujemy zachowania konsumentów. Wyniki badań konsumenckich pokazują kierunek zmian – klienci chcą łatwego uruchamiania silników. To dlatego Briggs & Stratton wprowadził InStart, pierwszy silnik bez linki rozrusznika. Konsumenci chcą łatwej obsługi silników – Briggs & Stratton zaproponował silniki serii EXi, w których nigdy nie trzeba wymieniać oleju. Konsumenci poszukują bezobsługowych silników – Briggs & Stratton poszerza ofertę o akumulatorowy silnik. Chcemy stać przy konsumencie i odpowiadać jego potrzebom, a czy on wybiera silnik spalinowy, czy akumulatorowy, to dla nas nie ma już znaczenia – byle moc była dostarczana przez markę Briggs & Stratton. 

 

 Czym nowy silnik wyróżnia się na rynku?

 

Dużo energii Briggs & Stratton poświęcił kwestiom „designu” silnika, czyli jak będzie on wyglądał na kosiarce. Myślę, że efekt jest bardzo dobry. Silnik jest kompaktowy i tak naprawdę przypomina spalinowy. Z daleka nikt nie będzie w stanie dostrzec różnicy. Tym, co udało nam się osiągnąć jest identyczny system montowania silnika – to oznacza, że ta sama kosiarka bez przerabiania decku może być zamiennie wyposażona w silnik Briggs & Stratton spalinowy lub elektryczny. Silnik ma moc 1,5 kW i wyposażony jest w akumulator 82 V wykonany w technologii litowo-jonowej w 3 opcjach: 2, 4 lub 5 Ah.  

 

Kiedy nowy silnik będzie w sprzedaży i do jakiego typu sprzętu będzie polecany? Czy jest to segment produktów, który będzie poszerzany?

 

 

Sprzedaż do naszych klientów, producentów kosiarek, tak naprawdę już trwa. Dostępność dla konsumentów – w sezonie 2018. Na początku nowy silnik elektryczny to nowe źródło mocy dla kosiarek do trawy. Jak tylko nowy silnik elektryczny pojawi się w sprzedaży, będziemy w dalszym ciągu analizowali rynek i badali zachowania konsumentów. Kwestia poszerzania tego segmentu jest jednak w rękach konsumentów. Briggs & Stratton jest gotowy na każdy scenariusz. 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie