Ekspansja Brosa

– Planujemy kontynuować rozwój firmy w obranych wcześniej kierunkach, nie wykluczając jednocześnie poszerzenia oferty w nowych kategoriach. Chcemy utrzymać pozycję lidera na rynku produktów owadobójczych i gryzoniobójczych oraz wzmocnić markę Biopon m.in. dzięki nowym produktom – mówi Sabina Jasiukiewicz, menedżer ds. marketingu w firmie Bros


Dlaczego firma Bros zdecydowała się na przejęcie marki Expel?

Od pewnego czasu realizujemy strategię ekspansji, której celem jest poszerzenie udziału w rynku produktów owadobójczych i gryzoniobójczych. Jej pierwszym etapem było podjęcie się dystrybucji produktów nowej marki Kropp. Dzięki temu możemy zaoferować naszym kontrahentom jeszcze bardziej urozmaiconą i kompleksową ofertę. Po podsumowaniu pierwszego sezonu z Kroppem oceniliśmy, że było to właściwe posunięcie. Kiedy dostrzegliśmy szansę dołączenia do naszego portfolio marki Expel, znanej od lat i szeroko obecnej na rynku, decyzja była błyskawiczna.

Jakie będą konsekwencje tej ekspansji na polskim rynku?
Z punktu widzenia hurtowni i centrów ogrodniczych oraz klientów docelowych będą to na pewno zmiany pozytywne. Placówki te będą mogły szybko i sprawnie zaopatrzyć się w produkty owadobójcze i gryzoniobójcze trzech różnych marek przy okazji jednego zamówienia. Natomiast konsumenci będą mogli kupić produkty Expel w większej niż do tej pory liczbie sklepów. Dotąd marka ta była obecna głównie w marketach i sieciach DIY, my chcielibyśmy zwiększyć dostępność produktów Expel w tradycyjnych sklepach ogrodniczych.
Zamierzamy rozwijać tę markę i poszerzać jej dystrybucję. Jesteśmy na etapie analizowania asortymentu Expela, jeśli zdecydujemy się na jakieś zmiany, to będzie to jedynie delikatna modyfikacja oferty, idąca bardziej w kierunku jej poszerzenia, niż zawężania.

Czy wprowadzanie nowych marek nie utrudni promocji marki Bros?
Wprowadzenie kolejnych marek do asortymentu firmy postrzegamy zupełnie na odwrót – jako szansę rozwoju i szereg nowych możliwości, które się przed nami otwierają. Nie ma żadnego zagrożenia, że marka Bros ucierpi w jakikolwiek sposób w związku z faktem, iż będziemy jednocześnie dystrybutorem dwóch innych marek środków owadobójczych i gryzoniobójczych. Produkty Bros mają już na rynku tak ugruntowaną pozycję, że działania promujące inne marki nie będą miały istotnego wpływu na ich sprzedaż.

Jakie miejsce w działalności firmy zajmują obecnie nawozy i środki do pielęgnacji roślin sprzedawane pod marką Biopon?
Bardzo istotne. A systematyczne, wysokie wzrosty sprzedaży nawozów i środków do pielęgnacji roślin pokazują, że ich rola w portfolio firmy będzie w najbliższych latach jeszcze rosła. Ten intensywny rozwój marki Biopon postrzegamy jako nasz ogromny sukces, a to z kolei mocno motywuje do dalszych działań umacniających rynkową pozycję naszych nawozów. Widzimy spory potencjał w tej kategorii produktów i z całą pewnością będziemy w najbliższych latach z niego korzystać.

Jak ocenia Pani skuteczność kampanii marketingowych, które od kilku lat są bardzo intensywne?
Faktycznie w ostatnich latach reklamujemy się bardzo intensywnie i szeroko – w telewizji, prasie branżowej, na ulicznych billboardach, w Internecie. Dotyczy to zarówno marki Bros, jak i Biopon. Te duże kampanie reklamowe przyniosły bardzo dobry efekt – nastąpiły istotne wzrosty sprzedaży promowanych produktów i zwiększyła się rozpoznawalność obu reklamowanych marek. Ponadto te działania spotkały się z dużym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem naszych partnerów handlowych. Odebraliśmy z ich strony wiele pozytywnych sygnałów dotyczących oddźwięku i skuteczności naszych kampanii.

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie