Innowacyjne, funkcjonalne, często zaskakujące designem. Takie węże ogrodowe firma Fitt oferuje już od lat, a dzięki dobrym wynikom finansowym może wciąż rozszerzać portfolio asortymentowe. Co sprawia, że produkty Fitt należą do tych najchętniej wybieranych? Jakie są plany firmy na najbliższe lata? O tym mówi Alessandro Mezzalira, prezes Fitt
Rozmawia: Marcin Fajerski
Obecnie Fitt jest jednym z wiodących producentów dobrej jakości węży ogrodowych i akcesoriów nawadniających w Europie. Jak w ciągu wielu lat działalności firmy zmieniały się popyt i podaż w segmencie markowych produktów z tej kategorii?
Jesteśmy bardzo dumni z najnowszych wyników finansowych naszej firmy. W ciągu ostatnich kilku lat udało nam się znacznie zwiększyć sprzedaż w krajach Europy Wschodniej i Środkowej. Bardzo cieszy nas fakt, że coraz częściej klienci stawiają na produkty wysokiej jakości. Kupujący stają się coraz bardziej świadomi zalet innowacyjnych węży ogrodowych, takich jak te z serii NTS®.
Jak podsumowałby Pan obecność firmy na polskim rynku? Czy rynek wciąż cechuje się dużą chłonnością i czy zapotrzebowanie na produkty z wyższej półki nadal rośnie?
Polski rynek staje się dla firmy coraz ważniejszy. Wzrost popytu na dobrej jakości węże ogrodowe i większa dostępność naszych produktów pozytywnie wpłynęły na sprzedaż i postrzeganie naszej marki. Obecnie inwestujemy również w marketing i reklamę, dzięki czemu produkty Fitt są dostępne zarówno w dużych sieciach handlowych, jak i w tradycyjnych placówkach, które co roku rozszerzają ofertę o nowe pozycje asortymentowe z naszego portfolio. Dlatego m.in. zdecydowaliśmy się wprowadzić do sprzedaży linię węży i akcesoriów Aquacom. Osoby, które cenią sobie wysoką jakość, zwracają uwagę na nowoczesne wzornictwo i modne kolory, z pewnością sięgną
po te produkty.
Przez wszystkie lata swojej działalności firma wprowadziła na rynek wiele innowacyjnych produktów. Czy konsumenci wciąż ich poszukują? Które spośród pozycji asortymentowych w bogatym portfolio Fitt są najważniejsze?
Ponad 40 lat doświadczenia i nasze sukcesy dowodzą, że wciąż istnieje duże zapotrzebowanie na innowacyjne produkty. Dlatego ciągle podejmujemy nowe wyzwania. Dostarczanie na rynek opatentowanych węży jest dla nas jednym z głównych kierunków rozwoju. Klienci bowiem zawsze będą poszukiwać produktów wygodnych w użytkowaniu. Patent antiknot (oplot siateczkowy) całkowicie eliminuje problem powstawania supłów podczas podlewania, użytkownik nie musi się więc martwić o zagięcia i skręcanie się węża. Z kolei dzięki patentowi NTS®, w połączeniu z innymi technologiami, klient otrzymuje produkt nie tylko funkcjonalny, ale też estetycznie wyglądający, jak np. Microlights® i Bios®.
Dlaczego węże NTS ® należą do tych najaktywniej promowanych przez firmę? Czy firma Fitt ma już jakieś plany związane z dalszym rozszerzaniem oferty o nowe pozycje asortymentowe?
Uważamy, że kupujący coraz częściej poszukują produktów wysokiej jakości i równocześnie estetycznych. Dla przykładu – technologia Microlights® sprawia, że węże mają metaliczny połysk dzięki miniaturowym cząsteczkom aluminium wtopionym w PVC. Nowym wyzwaniem dla Fitt jest ekologia, dlatego jako pierwsi wprowadziliśmy ekologiczne węże ogrodowe Bios®. Produkt ten powinien sprostać wymaganiom nawet największych ekoentuzjastów. Reasumując, w portfolio Fitt węże opatentowane należą do tych najważniejszych, ale duże know-how oraz zebrane doświadczenie podpowiadają nam, że polski konsument poszukuje przede wszystkim węży trwałych i odpornych na uszkodzenia. Dostarczanie na rynek takich właśnie produktów jest dla nas priorytetem.
Większość znaczących graczy w segmencie nawadniania nie tylko systematycznie rozszerza swoją ofertę, ale też zwiększa eksport. Jakie są plany Fitt wobec nowych rynków?
Rozwój. To słowo idealnie odzwierciedla nasze plany. W mojej opinii to kraje wschodnioeuropejskie oferują nam ogromne możliwości rozwoju. Sprzedaż naszych produktów w tej części Europy stale wzrasta, podczas gdy w pozostałych krajach popyt utrzymuje się na stałym poziomie. Dlatego staramy się wprowadzić produkty Fitt na rynek rosyjski, w Afryce, Ameryce Południowej i w Chinach, gdzie już udało nam się osiągnąć sukces dzięki pracy naszych lokalnych przedstawicieli handlowych.
Fitt wciąż przykłada ogromną wagę nie tylko do innowacyjności produktów, ale również do merchandisingu. Dlaczego ekspozycja jest tak ważnym elementem strategii marketingowej firmy? Jakie dodatkowe wsparcie oferujecie detalistom?
Od samego początku misją Fitt było zapewnianie klientom tego, co najlepsze, a więc nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także odpowiedniego wsparcia sprzedaży. Ponieważ oferujemy produkt z wyższej półki, obsługa kontrahentów musi być na odpowiednim poziomie. Dzięki pracy naszych ekspertów detaliści otrzymują nie tylko estetycznie wyglądające i atrakcyjnie opakowane produkty, ale również materiały ekspozycyjne, dzięki którym kupujący bez trudu odnajdują interesujące ich pozycje asortymentowe. Dostarczamy zarówno materiały POS, jak i displaye, wyspy produktowe, a nawet stojaki reklamowe NTS® (stojak z testerem porównawczym zwykłych węży i węży nie skręcających się oraz ramką cyfrową wyświetlającą film o technologii NTS®). Staramy się zmaksymalizować oddziaływanie ekspozycji na konsumentów, a równocześnie zmniejszyć zajmowaną przez nią powierzchnię. Troszczymy się także o to, by klient wiedział, dlaczego ma zainwestować w dany produkt. Wierzymy bowiem, że wszystkie te działania mają wpływ na postrzeganie marki przez detalistów.