Gardenia 2011 za nami

Największe i najbardziej owocne targi branży ogrodniczej już za nami. W dniach 25-27 lutego odbyła się piąta edycja Targów Gardenia 2011, która swoim rozmachem i wielkością pozytywnie zaskoczyła zarówno wystawców, jak i organizatorów. Ogromny sukces Gardenii to zasługa organizatorów, którzy stanęli na wysokości zadania i zgromadzili prawie 400 wystawców z 10 krajów, 7 000 branżystów, 30 000 zwiedzających

Top Innowacja u zwycięzców
Momentem kulminacyjnym pierwszego dnia Targów Gardenia 2011 było uroczyste rozdanie statuetek Top Innowacje, jakie redakcja „Biznesu Ogrodniczego” przyznała w 2010 roku. – Nasz magazyn promuje innowacje, ponieważ wiemy, jak ważne i trudne jest wprowadzenie ich na rynek – powiedział Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”. – Nawet 40 proc. prób kończy się niepowodzeniem, dlatego sukces wszystkich wyróżnionych firm jest wyjątkowo budujący dla całej branży – podkreślił.
Wśród laureatów konkursu znalazły się następujące produkty Clematis „Królowa Jadwiga” Szkółki Celamtis Sz. Marczyński, W. Piotrowski S.J.; nożyce akumulatorowe firmy Robert Bosch Sp. z o.o.; wąż czterowarstwowy firmy Celfast; preparat GlonoJad firmy Bayer Sp. z o.o.; środek Spintor 240 SC firmy Target S.A.; nawozy do iglaków wzbogacone srebrem nanokoloidalnym firmy Nawomix; preparat Fendona 06SC na komary firmy Agrecol; opryskiwacz Orion Super firmy Kwazar; siekiery nowej generacji z antywstrząsowym trzonkiem z tworzywa FiberComp firmy Fiskars; linia produktów Good Air firmy Grupa Zachodnia; naturalne węże Bios firmy Fitt oraz kaptury ochronne na zimę firmy Agrimpex. Uroczyste rozdanie statuetek podsumował Wiktor Kacmajor, prezes firmy Tamark, mówiąc, że to właśnie miesięcznikowi „Biznes Ogrodniczy” należy się tytuł Top Innowacje. – Należy się on całej redakcji i wydawnictwu, które promuje branżę ogrodniczą i wpływa na jej rozwój.
W opinii laureatów wyróżnienia Top Innowacje stanowią dodatkową formę promocji wśród profesjonalistów. – Dzięki wzmocnionemu przekazowi medialnemu oraz sprzężonej z nim promocji konsumenckiej udało nam się osiągnąć wielki sukces w sprzedaży kapturów ochronnych na zimę – mówi Jarosław Mokrzecki. – Top Innowacje „Biznesu Ogrodniczego” z całą pewnością wpłynęły pozytywnie na całą akcję sprzedażową – dodaje. Szczepan Marczyński, do rąk którego trafiła statuetka miesiąca stycznia cieszył się, że również rośliny mają szansę zdobywać zaszczytne tytuły. – Promocja roślin jest zarówno dla producentów roślin, jak i dla całego Związku Szkółkarzy Polskich bardzo ważna. Chcemy docierać z nowościami produktowymi do detalistów i konsumentów, dbając jednocześnie o wysoką jakość roślin. Królowa Jadwiga, laureatka konkursu, może stać się więc symbolem rozkwitu branży i tematu sprzedaży roślin w centrach ogrodniczych.
Tuż po części oficjalnej wszyscy goście zaproszeni zostali na stoisko „Biznesu Ogrodniczego” gdzie odbyło się wspólne świętowanie. 

Gardenia w liczbach
Jubileuszowa, piąta już edycja Gardenii cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem osób związanych z branżą niż ubiegłoroczna wystawa. Z ekspozycją zapoznało się o ponad 53 proc. więcej profesjonalistów niż w roku 2010, co znaczy że Gardenia 2011 przyciągnęła rekordową ilość ok. 7 000 branżystów zainteresowanych ofertą 395 wystawców z 10 krajów, którzy prezentowali ok. 240 nowości rynkowych.
W uroczystym otwarciu targów uczestniczyli m.in.: Władimir Tkaczew, Konsul Generalny Federacji Rosyjskiej; Władysław Szebiotko, Konsul Honorowy Meksyku; Leszek Kurowski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Centrów Ogrodniczych; Andrzej Aumiller, Prezes Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Ogrodnictwa oraz przedstawiciele związków i organizacji branżowych. Na specjalne zaproszenie redakcji „Biznesu Ogrodniczego” przybył także międzynarodowej sławy konsultant centrów ogrodniczych, szkółek i architektów zieleni, Neville Stein, prezes firmy Ovation. Jako jeden z najwybitniejszych specjalistów na rynku tak podsumowuje wydarzenie: – Jestem pod ogromnym wrażeniem w pełni profesjonalnej organizacji targów Gardenia, ich rozmachu, a także kondycji polskiej branży ogrodniczej. Sądzę, że wystawa ta daje firmom promującym swoje produkty i usługi naprawdę obiecujące perspektywy dalszego biznesowego rozwoju. Dla zwiedzających branżystów targi te stają się natomiast platformą komunikacji, podnoszącą poziom rynkowego know-how – puentuje. – Pierwszy raz uczestniczę w Targach Gardenia i nie kryję swojego zaskoczenia – mówi Jan Romanik, prezes firmy Romanik. – Jestem pod wrażeniem samej organizacji spotkania, a przede wszystkim skali – dodaje. Podobnego zdania była Danuta Borowska, dyrektor ds. handlowych firmy Victus Emak, która za najbardziej owocny uznała dzień dla profesjonalistów. – Wyczuwam olbrzymi potencjał i jednocześnie optymizm, z jakim branża rozpoczyna sezon 2011. Sądzę, że to będzie dobry rok, nie tylko dla firmy Victus Emak, ale również dla jej klientów – stwierdza.     
Podczas oficjalnej i uroczystej inauguracji Gardenii 2011 nastąpiło wręczenie 13 Złotych Medali MTP za najlepsze produkty, które prezentowaliśmy już na łamach naszego lutowego dodatku specjalnego; a także wyróżnień Acanthus Aureus za najlepiej zaprojektowane stoiska, które otrzymali wystawcy: Tamark SA; Romanik SA; Makita Sp. z o.o.; Aries Power Equipment Sp. z .o.o; Szkółka krzewów ozdobnych Zymon; Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Ewa i Bartłomiej Ważyńscy; Szkółka Drzew, Krzewów Ozdobnych i Róż, Zbyszek Wybicki; Szkółki Kurowscy; Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów oraz firma Beaphar Polska Sp. z o.o. Wręczono również medale jubileuszowe z okazji 90-lecia istnienia Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz pięciolecia wystawy Gardenia.

Imprezy towarzyszące
Targom jak co roku towarzyszyły dodatkowe szkolenia i seminaria dla profesjonalistów, organizowane zarówno przez producentów, jak i przez stowarzyszenia w branży ogrodniczej. Jedną z konferencji podczas Dnia Profesjonalisty zorganizowała firma Tamark SA. Wiktor Kacmajor, prezes zarządu Tamark i Green&Joy dokonał podsumowania rozwoju firmy oraz rozbudowy pierwszej w Polsce sieci hurtowni ogrodniczych cash and carry. Karolina Grubich, PR specialist w Yellow Group przedstawiła natomiast dalszą strategię rozwoju dla Tamark. W konferencji uczestniczył również dr Janusz Mazurek, który omawiał skuteczne metody ochrony roślin przed szkodnikami i chorobami po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych, które zaczną obowiązywać od 14 czerwca.        
Ogromnym zainteresowaniem zwiedzających targi cieszyły się także seminaria i warsztaty organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych, które zgromadziły w sumie blisko 170 profesjonalistów. – Bardzo wysoka ocena szkoleń zorganizowanych przez PSCO na Gardenii 2011 stanowi dla nas powód do dumy i pokazuje, że takie inicjatywy są nadal niezwykle potrzebne – reasumuje spotkania Magdalena Zakrzewska z PSCO – Udział w warsztatach „Sztuki obsługi klienta”, prowadzonych przez trenerów Marcina Łaciaka i Macieja Łacko z firmy OPEN wzięło ponad 120 osób był dla nas miłą niespodzianką – dodaje.
Konkludując, tegoroczna Gardenia okazała się ogromnym sukcesem, świadczącym nie tylko o talencie organizatorów, ale o coraz lepszej kondycji branży ogrodniczej. Jakub Patelka, dyrektor targów mówi: – Piąta edycja targów ogrodniczych Gardenia z pewnością bardzo pozytywnie zaskoczyła gości i wystawców. Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą 395 firm na powierzchni sześciu pawilonów. Stoiska firm odwiedziło ponad 20 000 osób, z czego blisko 7 000 to profesjonaliści. Dowodzi to rosnącego prestiżu targów – pointuje.

Animal Market
W ramach premierowej edycji Targów Salon Zoologiczny Animal Market zaprezentowało się ponad 30 firm produkujących i dystrybuujących akcesoria, sprzęt i zabawki dla zwierząt, także wyposażenie, środki pielęgnacji oraz karmy. Wystawcy nie ukrywali zadowolenia z uczestnictwa w tej imprezie. – To pierwsza inicjatywa, dzięki której mamy szansę na profesjonalne targi zoologiczne w Polsce – komentuje Leszek Koniarski, właściciel firmy Geminus. Chwalili także towarzystwo firm z branży ogrodniczej. – Jubileuszowa edycja targów Gardenia przyciągnęła wielu właścicieli centrów ogrodniczych, którzy przybyli również zapoznać się z naszą ofertą, przekonuje Tomasz Konkol, przedstawiciel firmy Vollmer’s, produkującej naturalne karmy dla psów. W dniu inauguracji targów miesięcznik branżowy „Rynek Zoologiczny” wręczył Top Innowacje – statuetki przyznane najbardziej nowatorskim produktom w 2010 r. – Należy zauważać i promować wyróżniające się na rynku produkty. Daje to branży niesamowitą szansę na rozwój – mówi Jarosław Olewicz, wiceprezes zarządu spółki Media Experts, wydawca miesięcznika „Rynek Zoologiczny”.
W programie targów znalazły się również, cieszące się ogromnym zainteresowaniem pokazy dog frisbee, organizowane przez firmę Nestle Purina Pet Care oraz MTP. W piątek 25 lutego odbyły się warsztaty prof. dr. hab. Henryka Mruka o najważniejszych zasadach ekspozycji produktów w sklepie zoologicznym, a także wykład o utrzymaniu i prawidłowym żywieniu psów stróżujących dużych ras przygotowane przez firmę Nestle Purina Pet Care, oraz prelekcja zespołu firmy Acana Polska nt. karm Orijen. Każdego dnia na zwiedzających czekały najnowsze produkty i usługi wiodących polskich dostawców oraz producentów.

 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: