Handlowanie to gra

Już za nami niezwykle udane Targi  Zatowarowaniowe Grupy Planta, które odbyły się 22-23 listopada w Hotelu Przedwiośnie w Mąchocicach Kapitulnych koło Kielc. Nowa formuła targów, wprowadzenie specjalnych obiegówek dla detalistów okazała się strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Wystawcy byli bardzo zadowoleni z frekwencji i z ilości przeprowadzonych rozmów. Przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego” uczestniczyli w tym wydarzeniu

 

 

Tekst: Agnieszka Idziak

 

Tragi były dwudniowe. Podczas trwania spotkania wystawcy zaprezentowali swoją ofertę, przedstawili nowości i warunki handlowe na 2018 rok.

– Targi uważam za bardzo udane. Frekwencja była imponująca, przeprowadziłem bardzo dużo korzystnych rozmów handlowych z klientami. Pokazywaliśmy nowości, które są w naszej ofercie, m.in. Biochrony na meszki, kleszcze, czy komary.  Mimo trudnego dla branży sezonu zarówno targi, jak i nasze produkty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem – mówi Jacek Maczuga, specjalista ds. handlowych w firmie EkoDarPol.

Wystawcy uważają, że organizatorom udała się rzecz niezwykła, mianowicie zmotywowali detalistów do odwiedzenia każdego z obecnych producentów, dzięki czemu mieli możliwość przeprowadzenia rozmów z klientami nie tylko tymi, których dobrze znają, ale też  z którymi nie handlują.

–  Targi były bardzo profesjonalnie zorganizowane, a przy tym panowała ciepła atmosfera. Doskonałym pomysłem była obiegówka specjalnie przygotowania dla detalistów, na której musieli zebrać podpisy każdego z wystawców, aby wziąć udział w losowaniu nagród. Takie rozwiązanie  zmotywowało  ich do odwiedzenia wszystkich stoisk i porozmawiania z każdym z producentów. Frekwencja była naprawdę imponująca. Zebraliśmy sporo zamówień i deklaracji. Było to doskonałe spotkanie, w którym zawsze chętnie uczestniczymy – podsumowuje Andrzej Lisiewski, dyrektor handlowy w firmie Lamela.

Nowa formuła targów okazała się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.

– Jako firma bierzemy udział w różnych wydarzeniach, wiemy, że z frekwencją bywa różnie, dlatego zdecydowaliśmy się w tym roku podczas targów Grupy Ogrodniczej Planta  zaproponować zupełnie nową formułę. Jak się okazało wprowadzenie obiegówek dla detalistów, które obligowały ich do odwiedzenia każdego stanowiska było trafionym pomysłem. Wspólnie rozwijamy branżę i chcemy, aby te spotkania były jak najbardziej efektywne. Dlatego podczas targów odbyło się także specjalne szkolenie Renaty Kozłowskiej z firmy Higher na temat konieczności wprowadzania zmian i obserwowania rynku oraz dostosowywania oferty do zmieniających się warunków – podsumowuje Stanisław Wojtowicz, dyrektor ds. marketingu w firmie Planta.

Targi zatowarowaniowe to także spotkania podczas których producenci mogą porozmawiać z detalistami na temat ich potrzeb, oczekiwań i przygotowania ekspozycji w sklepie. – Wartością tego typu spotkań jest przede wszystkim możliwość porozmawiania o nowościach, o całej ofercie i poszczególnych produktach. Ponadto jako producenci możemy dowiedzieć się jakiego wsparcia z naszej strony potrzebują detaliści i jakie mają oczekiwania. Targi zorganizowane przez hurtownię Planta uważam za niezwykle udane. Frekwencja była imponująca. Przeprowadziliśmy bardzo dużo rozmów handlowych  – podkreśla Wojciech Kozielski, prezes firmy Zielony Dom.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: