I Forum Branży Ogrodniczej

I Forum Branży Ogrodniczej

Rolą profesjonalnego medium branżowego, jest nie tylko rozpowszechnianie wiedzy i informacji na temat zachodzących na rynku zmian, ale przede wszystkim kreowanie potrzeb i integrowanie środowiska. W tym celu, redakcje miesięcznika „Biznes Ogrodniczy” oraz „Rynku Zoologicznego” wraz z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, organizatorami Targów Gardenia i Animal Market zainicjowały kolejny krok ku rozwojowi obu branż.

 

 

– 2 lutego oczy całej branży zwróciły się na pierwsze w historii Forum Branży Ogrodniczej, w którym wzięło udział ponad 150 uczestników. Wśród nich znaleźli się producenci, hurtownicy, detaliści a także przedstawiciele sieci marketów DIY – wyjaśnia Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięczników. Formuła spotkania objęła zarówno prezentacje, jak i dyskusję z udziałem osób zasiadających przy stole prezydialnym. Tworzyli go: Marcin Barbach, dyrektor ds. marketingu firmy Agrecol, Ewa Sulejewska, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Centrów Ogrodniczych, Jakub Patelka, dyrektor projektu Gardenia i Animal Market, Monika Ciemniejewska, specjalista ds. sprzedaży sieci Bricomarche, Marcin Przytulski, dyrektor zarządzający w firmie Nac oraz Ilona Rosiak, redaktor naczelny „Biznesu Ogrodniczego”. – Na brak pytań z Sali nie mogliśmy narzekać. Z ogromną przyjemnością zmierzyliśmy się z pytaniami odnośnie kierunków rozwoju branży, specyfiki pracy ogólnopolskich sieci marketów remontowo-budowlanych, potrzeby konsolidacji oraz braku kadry menadżerskiej w branży ogrodniczej – stwierdza Ilona Rosiak.

Dyskusję jednak poprzedziły prezentacje. Jako pierwszy głos zabrał Jarosław Olewicz, który przybliżył  uczestnikom spotkania prognozy dla branży ogrodniczej w Polsce i Europie. Drugim prelegentem była Ilona Rosiak, redaktor naczelny „Biznesu Ogrodniczego”. Podczas kilkunastominutowego wystąpienia omówiła rozwój kanałów sprzedaży DIY i tradycyjnych centrów ogrodniczych . Tuż po niej wystąpił Neville Stein, międzynarodowy konsultant ds. handlu detalicznego z Wielkiej Brytanii, który opowiedział o centrach ogrodniczych jako wiodącym kanale sprzedaży produktów zoologicznych. Rolę badań w branży ogrodniczej przybliżyła natomiast Izabela Anuszewska z firmy SMG/KRC Millward Brown. 

I Forum Branży Ogrodniczej zakończyła prekonferencja targów Gardenia i Animal Market 2012 przygotowana przez Jakuba Patelkę, dyrektora projektu. – Czekają nas rekordowe targi – powiedział. – Wzrost liczby wystawców o 25% w stosunku do poprzedniej edycji dowodzi dobrej sytuacji w sektorze, którego nie dotknął kryzys. Podczas targów, w siedmiu pawilonach przedstawiciele z Polski, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Francji, Litwy, Łotwy Czech oraz USA pokażą bogatą ofertę związaną z ogrodnictwem, w tym m.in. materiał roślinny – powiedział Jakub Patelka. – Tradycyjnie wystawie ogrodniczej towarzyszyć będzie druga edycja Targów Zoologicznych Animal Market. Mariaż branży zoologicznej z ogrodniczą pozwoli organizatorom dotrzeć do większej liczby zwiedzających – od właścicieli i pracowników hurtowni oraz sklepów zoologicznych, właścicieli poradni weterynaryjnych, lekarzy weterynarii oraz innych zawodowo związanych z zoologią, po właścicieli centrów i sklepów ogrodniczych, a także osoby odpowiedzialne za zakupy w sieciach handlowych – dodał.

– Sukces tego spotkania to efekt pracy nas wszystkich – podkreśla Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzający miesięcznika „Biznes Ogrodniczy”. – Zaangażowanie całej branży pozytywnie wpływa na jej rozwój i stanowi o jej sile. Mogliśmy się o tym przekonać podczas Forum, które już podczas pierwszej edycji tak silnie zintegrowało środowisko, wskazując jednocześnie na jego potencjał – spointowała.

 

REKLAMA