III Forum Branży Ogrodniczej już za nami!

Już po raz trzeci wydawca miesięcznika „Biznes Ogrodniczy” zorganizował największe biznesowe spotkanie kadry zarządzającej rynkiem ogrodniczym

W czwartek 17 października w poznańskim hotelu Sheraton odbyło się III Forum Branży Ogrodniczej. – Rolą profesjonalnego medium branżowego jest nie tylko stałe monitorowanie sytuacji na rynku, ale też integrowanie środowiska. Chcemy być platformą komunikacji dla całej branży, łamy naszego miesięcznika już od pięciu lat spełniają tę funkcję. Forum jest uzupełnieniem tej strategii – podkreśla Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzający „Biznesu Ogrodniczego”. W III Forum Branży Ogrodniczej wzięło udział ponad 170 gości. Wśród nich znaleźli się producenci, hurtownicy, detaliści, a także przedstawiciele sieci marketów DIY. Formuła Forum objęła zarówno prezentacje, jak i dyskusje. III Forum Branży Ogrodniczej otworzył swoim wystąpieniem Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięcznika „Biznes Ogrodniczy”, który mówił o kondycji branży ogrodniczej w Polsce i na świecie na podstawie badań Euromonitor International. Choć 2012 rok w branży ogrodniczej nie należał do szczególnie udanych, jak się okazało na tle ogólnej stagnacji pozytywnie wyróżniło się kilka krajów, w tym również Polska. Prognozy Euromonitor International na 2013 rok przewidują w branży ogrodniczej wzrost o ok. 1%.

Alicja Kulbicka, prezes wydawnictwa Media Experts przedstawiła prezentację „Wyzwania dla polskiego handlu ogrodniczego" w odniesieniu do zmian zachodzących w handlu na rynku produktów spożywczych.  W panelu dyskusyjnym wziął udział gość specjalny Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. Dyskusja dotyczyła aktualnego stanu oraz możliwości i kierunków rozwoju rynku ogrodniczego. Uczestnicy zgodnie stwierdzili, że wyzwaniem dla polskiego handlu ogrodniczego będzie stworzenie stowarzyszenia lub grupy, która zrzeszy przedstawicieli branży i zadba o jej interesy.

W dalszej części spotkania Magdalena Kordulasińska oraz Katarzyna Bednarek, Research Manager Millward Brown SMG/KRC przedstawiły wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli branży ogrodniczej na zlecenie wydawnictwa Media Experts. Choć okazało się, że mijający sezon nie należał do najbardziej udanych, widać, że branża zdecydowanie z optymizmem patrzy w nowy sezon.
Część merytoryczną Forum zamknął wykład dotyczący problemu marki w zielonym biznesie. Jarosław Olewicz przedstawił prezentację nt. „Roli marki w otoczeniu biznesowym”, która stała się punktem wyjścia do dyskusji o markach na rynku ogrodniczym.

III Forum Branży Ogrodniczej wsparły firmy: Vilmorin Garden, NAC, Dachser i Lasland. Wsparcia tej inicjatywie udzieliły także Polskie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych, Polska Izba Nasienna, niezależny instytut badawczy Millward Brown oraz Miasto Poznań.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie