Jak Cię widzą…

Etykiety roślin stają się miniaturowymi billboardami, promującymi produkt i markę. Dobrze zaprojektowana etykieta wyróżnia roślinę w miejscu sprzedaży, przyciąga wzrok klienta i zachęca do zakupu

Tekst: Agnieszka Idziak

Wchodząc do centrum ogrodniczego konsument wybiera często spośród podobnych roślin dostarczonych przez kilku dostawców. Dobrze zaprojektowana etykieta w połączeniu z wysoką jakością materiału roślinnego stanowi o wartości produktu i na konkurencyjnym rynku ma bardzo duże znaczenie. Ofertę danej szkółki oceniają pod tym względem nie tylko konsumenci, ale również detaliści, którym zależy na dobrych wynikach finansowych. Etykieta jest obecnie ważnym elementem promocji szkółek oraz aktywizacji sprzedaży. – Jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest odpowiednie wykreowanie i wypromowanie produktu. Gdy wielu producentów wytwarza podobne produkty oraz oferuje je na tym samym rynku i tej samej grupie docelowej, wyróżnienie produktu nabiera szczególnego znaczenia. Dlatego stworzyliśmy etykiety z charakterystycznym motywem w kształcie mapy Polski, który wyróżni nasze rośliny i zapewni rozpoznawalność naszej marce – mówi Agnieszka Pelczar-Kałuzińska, właścicielka szkółki A&M Kałuzińscy Szkółka Polskie Korzenie.

Etykiety stają się coraz ważniejsze podczas sprzedaży roślin, ponieważ zawierają zdjęcie rośliny w czasie, kiedy wygląda najbardziej atrakcyjnie, a nie zawsze w takim momencie jest ona kupowana. Ponadto wskazówki dotyczące wymaganego stanowiska, podłoża oraz bardzo ważną dla wielu klientów informację, do jakich rozmiarów roślina urośnie w przyszłości, odpowiadają więc od razu na podstawowe pytania kupujących. Dzięki temu etykiety są cichym sprzedawcą w sklepie, a w szczycie sezonu, gdy zawsze brakuje czasu, zapewnią detalistom niezawodne wsparcie.

Skuteczny merchandising

Warto pamiętać, że dobra widoczność etykiety odgrywa istotną rolę w sprzedaży. Coraz częściej w punktach sprzedaży widać etykiety na giętkich, polietylenowych lub drewnianych podpórkach. W ten sposób kupujący nie mają problemu z odszukaniem lub rozpoznaniem rośliny.

Producenci nie cofają się przed najbardziej innowacyjnymi rozwiązaniami w etykietowaniu. Jedna z holenderskich firm oferuje etykiety zawinięte w kwiatowy pączek za pomocą plastikowego klipsa. W ten sposób rośliny na placu sprzedaży przyciągają klientów i zachęcają do uchylenia rąbka tajemnicy. Jednocześnie maleje ryzyko uszkodzenia lub wyblaknięcia etykiet, do jakiego może dojść przy nawadnianiu rośliny.

Mariusz Miłosz, Sales Manager TEK
Najważniejszym elementem zwracającym uwagę klienta na etykietę jest dobór odpowiedniego zdjęcia. To ono tak naprawdę jest kluczem do sukcesu w przygotowaniu sugestywnej etykiety. Podstawowe znaczenie w projekcie mają także: zastosowane kolory, oryginalność i czytelność. Z pewnością kierowanie się zasadą przejrzystości i estetyki jest dobrą drogą. Etykieta pozwala zbudować przewagę konkurencyjną, jest elementem pozwalającym opracować unikatową strategię marketingową. Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualny projekt. Gdy przyjmujemy nowe zlecenie, odbywa się wśród naszych grafików wewnętrzny konkurs na przygotowanie projektu. Klient wybiera propozycję, która odpowiada najbardziej jego potrzebom. Dzięki temu wiemy, że pracuje z osobą trafiającą w jego gust. Dodatkowo mamy specjalną platformę TEK Designer, dzięki której klient może uczestniczyć w procesie projektowania etykiet. Dysponujemy także własną, nieustannie powiększaną i udoskonalaną galerią zdjęć, z której nasi partnerzy mogą w pełni korzystać.

Anna Panek, właścicielka Gospodarstwa Specjalistycznego Panek
Etykiety mają bardzo duże znaczenie w sprzedaży. Przede wszystkim klienci wiedzą w jakiej szkółce zostały wyprodukowane rośliny. Na etykietach mamy nasze logo, co jest jasnym sygnałem dla nabywcy, od kogo kupuje roślinę. Zależy nam na rozpoznawalności brandu. Dzięki temu wracają do nas klienci, którzy już raz nabyli nasze rośliny. Ponadto na etykiecie są bardzo ważne informacje dotyczące pielęgnacji roślin, które są przydatne dla konsumentów.
 

REKLAMA