Jak ryba w wodzie

Tak czują się właściciele centrów ogrodniczych, którzy podjęli decyzję o wprowadzeniu asortymentu akwarystycznego do sprzedaży i teraz zgodnie potwierdzają, że akwarystyka to sposób na stały dochód przez cały rok. Czy istnieje sprawdzona metoda na handel tymi artykułami? Odpowiedzi na to pytanie udzieli „Biznes Ogrodniczy” i zainicjowany cykl „Akwarystyka w ogrodnictwie”

 

Tekst: Anna Walczak

 

O tym, jak ważne jest utrzymanie sprzedaży na stałym poziomie przez cały rok, nie trzeba nikogo przekonywać. To właśnie na przełomie września i października rozpoczyna się najlepszy sezon dla sprzedaży artykułów akwarystycznych. I jak przekonują właściciele sklepów zoologicznych i ogrodniczych, trwać będzie do końca marca. Przed centrami ogrodniczymi otwierają się zatem nowe możliwości, z których korzysta już wiele placówek. Dział akwarystyczny w centrum ogrodniczym pozwala utrzymać całoroczną sprzedaż, sprzyja także pozyskiwaniu nowych klientów, którymi są najczęściej osoby mieszkające w domach, wrażliwe na piękno przyrody. Takich konsumentów łatwo zarazić nowym hobby. Do kompleksowo zaopatrzonego działu akwarystycznego zaglądają również profesjonaliści. O tym, jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą zaaranżowanie takiego działu, opowiadają właściciele centrów ogrodniczych i producenci.

 

Nieustanna nauka
Małgorzata Dziewicka
Właścicielka
Centrum ogrodnicze Daglezja w Zawierciu Śląskim

Decyzja o wprowadzeniu akwarystyki do naszego centrum podyktowana była przede wszystkim chęcią zwiększenia sprzedaży w sezonie zimowym. Akwarystyka to również dobry sposób na poszerzenie grona klientów. Przy organizacji tego działu niezwykle istotna okazała się pomoc producentów, którzy wspierali nas przy doborze i ułożeniu produktów. Ciągle się uczymy, doszkalamy, obserwujemy inne sklepy i bierzemy udział w targach, by skuteczniej handlować tym asortymentem.

 

Najlepsi na Podkarpaciu
Kacper Kut
Kierownik firmowego centrum ogrodniczo-zoologicznego
PNOS w Rzeszowie

Akwarystyka w naszym centrum ogrodniczym stanowi 3/4 działu zoologicznego. To bardzo dobra alternatywa dla centrów, bo pomaga przetrwać okres zimy. Właśnie wtedy klienci najczęściej decydują się na żywe ryby czy gady z naszej bogatej oferty akwarystyczno-terrarystycznej. Mogę śmiało stwierdzić, że Centrum Ogrodnicze PNOS w Rzeszowie to jeden z najlepiej zaopatrzonych w artykuły akwarystyczne sklepów na Podkarpaciu. Posiadamy w stałej sprzedaży osprzęt zarówno dla profesjonalistów, jak i ten z półki economy, dla początkujących.

 

Korzystna alternatywa
Maciej Zubik
Kierownik działu sprzedaży
Juwel

Centra ogrodnicze często posiadają specjalnie wydzielone działy akwarystyczne, gdzie można zaopatrzyć się w większość artykułów obecnych w tradycyjnych sklepach zoologicznych, wliczając w to również żywy towar. Coraz częściej zdarza się, że oferta centrów ogrodniczych jest nawet bogatsza. Dużą zaletą centrów jest ich powierzchnia, a co za tym idzie, większe możliwości w eksponowaniu towaru, nawet tego o dużych gabarytach. Juwel Polska zapewnia kompleksową pomoc w zaaranżowaniu stoiska z artykułami akwarystycznymi. Staramy się, aby produkty naszej firmy były w miarę możliwości usytuowane blisko siebie. Jest to bardzo ważne przy prowadzeniu sprzedaży komplementarnej.

 

W poszukiwaniu nowych kanałów dystrybucji
Mariusz Kwaśniak
Marketing manager
Tropical

Centra ogrodnicze stają się coraz ważniejszymi kanałami dystrybucji produktów zoologicznych, w tym produktów akwarystycznych. Wynika to ze wzajemnego przenikania się branż zoologicznej i ogrodniczej. Z jednej strony branża zoologiczna szuka nowych kanałów dystrybucji, z drugiej centra ogrodnicze rozszerzają portfel produktów o pozycje rotujące przez cały rok w odróżnieniu od nawozów i sadzonek, które sprzedają się tylko w szczycie sezonu. Tropical wspiera punkty sprzedaży detalicznej, oferując nie tylko zróżnicowane systemy ekspozycji towaru, ale również materiały promocyjne i informacyjne. Nasi opiekunowie marki mogą doradzić w kwestii aranżacji półki, ustawienia produktów i doboru odpowiedniego asortymentu.

 

Owocna współpraca
Magdalena Rynkar
Marketing manager
Diversa

Centra ogrodnicze to bardzo dobry kanał sprzedaży produktów akwarystycznych. Jest to nowy trend wśród kanałów dystrybucji naszych produktów o tendencji wysoce wzrostowej. Ma na to wpływ popularność centrów ogrodniczych, która jest konsekwencją coraz większego zainteresowania społeczeństwa fauną i florą w swoim otoczeniu. Oferujemy centrom nasze produkty na zagospodarowanie przestrzeni wystawowej po bardzo atrakcyjnych cenach. Dodatkowo we współpracy z nami można liczyć na silne wsparcie w postaci ulotek, katalogów, wzorników prezentujących aktualną gamę kolorystyczną, kasetonów oraz gadżetów reklamowych. Chętnie dzielimy się również doświadczeniem w zakresie właściwej kompozycji oferty i jej ekspozycji, bo właśnie kluczem do sukcesu w sprzedaży produktów akwarystycznych jest odpowiednia prezentacja produktów. Zadbane i czyste aranżacje akwariowe są najlepszą wizytówką, a jednocześnie reklamą działów akwarystycznych.

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie