Kategoria z potencjałem

Jeszcze do niedawna produkty do regeneracji trawnika nie cieszyły się dużą popularnością. Dziś jest to grupa produktów, która wzbudza coraz większe zainteresowanie

Tekst: Natalia Dur

Jeszcze kilka lat temu produkty do renowacji trawnika nie notowały wysokiej sprzedaży. Powodem była niewielka świadomość konsumentów. Warto zauważyć, że w Polsce w przeciwieństwie do innych krajów europejskich właściwie do tej pory nie regenerowało się trawników poprzez wiosenną czy jesienną dosiewkę mieszankami renowacyjnymi. Na szczęście sytuacja ta uległa znacznej poprawie, a świadomość klientów z roku na rok jest coraz większa – mówi Jarosław Wójtowicz, dyrektor handlowy w firmie Rolimpex Nasiona SA. Piotr Sygnarowicz, Import/Export Manager w firmie Planta, dodaje: – Klienci coraz poważniej podchodzą do pielęgnacji trawnika. Wzrasta też świadomość klientów i dzisiaj coraz mniej osób trzeba przekonywać o tym, że trawnik to nie tylko siew nasion i późniejsze koszenie, ale także nawożenie, dosiewanie, regeneracja i inne zabiegi pielęgnacyjne – mówi. Czy ten segment produktów ma więc szansę na rozwój na polskim rynku?

 

– Klient ma coraz większą wiedzę z zakresu pielęgnacji przydomowej zieleni. Na zakup mieszanek regeneracyjnych najczęściej decydują się hobbyści z niewielkim doświadczeniem. To konsumenci młodzi, zabiegani, aktywni, dla których tego typu mieszanki są dobrym rozwiązaniem, bo przy niskim nakładzie pracy bardzo szybko można zauważyć pierwsze efekty – mówi Jarosław Wójtowicz. – Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się trawy renowacyjne, wykorzystywane do uzupełniania braków w trawnikach. Warunki pogodowe mają ogromny wpływ na popyt w tym segmencie handlu – dodaje. Najczęściej kupowanymi produktami są mieszanki traw, zarówno te dedykowane regeneracji, jak i te do zakładania trawnika. – W przypadku regeneracji zniszczonego trawnika klienci oczekują przede wszystkim szybkiego efektu. Receptą na ich oczekiwania jest nasz krystaliczny nawóz rozpuszczalny w wodzie – mówi Łukasz Molski, kierownik działu marketingu w firmie Agrecol. – Postępowanie zgodnie z załączoną instrukcją na opakowaniu zapewni pożądany efekt w postaci dobrze wyglądającego trawnika z silnym systemem korzeniowym oraz soczyście zieloną jego górną częścią – dodaje.

W jaki sposób promować tę kategorię produktów? – Dobrze jest stosować standardowe działania reklamowe w prasie i telewizji, ale również bardziej wyszukane formy promocji – mówi Sabina Jasiukiewicz, manager ds. marketingu w firmie Bros.
 
Szybkie i proste rozwiązania

Sabina Jasiukiewicz
manager ds. marketingu BROS

Produkty do regeneracji trawnika to kategoria, w której obserwujemy systematyczne wzrosty. Oczywiście w dużej mierze wynikają one z rosnącej popularności marki Biopon, ale druga przyczyna to fakt, że Polacy coraz częściej i chętniej przeznaczają sporą część swego przydomowego ogrodu czy działki na piękny i zadbany trawnik. Z naszych doświadczeń wynika, że największą popularnością cieszą się specjalistyczne nawozy, których skład został dobrany w taki sposób, aby wspomagać regenerację trawnika po zimie lub okresie suszy. Przykładami takich nawozów są: Biopon do regeneracji trawnika czy Biopon zielony dywan. Drugą popularną kategorią są produkty będące połączeniem nawozu, podłoża i nasion. Mieszanka tych trzech składników pozwala w prosty sposób uzupełnić ubytki na trawniku, będące efektem intensywnego użytkowania, prac budowlanych czy obecności naszych czworonogów. Mamy w ofercie dwa takie produkty – Magiczna odnowa do trawnika oraz Magiczna odnowa do trawnika uszkodzonego przez psa.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: