Jeszcze kilka lat temu doniczki produkcyjne miały przede wszystkim spełniać swoją funkcję. Nie liczył się ich kolor ani wygląd. Dziś mają przyciągać uwagę i stanowić istotny element sprzedaży roślin
Tekst: Natalia Dur
Do niedawna doniczki produkcyjne używane wśród producentów roślin miały być przede wszystkim tanie oraz spełniać swoje funkcje. Nie liczył się ich kolor, kształt i nadruk. Dziś stanowią istotny element, który ma przyciągać uwagę, tym samym powodując zwiększenie ich sprzedaży.
– Ubiegły sezon w sprzedaży doniczek produkcyjnych uważam za bardzo udany. Nowy zapowiada się równie dobrze, a może i lepiej – mówi Jacek Przybysz, dyrektor generalny w firmie IPP Polska. – Kolorowe doniczki produkcyjne to trend, który bardzo mocno się rozwija i z pewnością nadal będzie. Przyciągają uwagę podobnie jak nadruki, przyczyniając się tym samym do wzrostu sprzedaży. Obserwujemy, że dużą popularnością cieszą się doniczki w kolorze różowym i fioletowym, choć dostępne są praktycznie w każdym odcieniu. Złote królują szczególnie w okresie świątecznym, np. bożonarodzeniowym. Hitem okazały się doniczki produkcyjne ze specjalnie przygotowanymi otworami na etykiety. Jeśli chodzi o nadruk, to widzimy, że jest to element szczególnie ważny dla klientów zagranicznych, choć w Polsce z roku na rok przybywa konsumentów dla których jest to ,,składnik” niezbędny – tłumaczy.
W opinii szkółkarzy kolorowe doniczki produkcyjne są w modzie, choć zdecydowanie najlepsze są te w kolorze złotym. – Od pięciu lat stosujemy tego typu doniczki. W naszej opinii najlepsze są te w kolorze złotym, ponieważ nie bledną zbyt szybko – mówi Magdalena Wędrowska, właścicielka Szkółki Roślin Ozdobnych „Clematisy” M.K.J. Wędrowscy. – Widząc rosnące znaczenie ekostylu staramy się także wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów stosując woreczki jutowe. To równie efektowne i funkcjonalne rozwiązanie – dodaje.