Romanik SA to jedna z wiodących firm na naszym rynku, które oferują wysokiej jakości narzędzia ogrodnicze i dostarczają skutecznego wsparcia w ich sprzedaży. Dzięki temu produkty Romanik kupowane są coraz chętniej przez klientów ceniących sobie takie wartości komunikowane przez markę, jak niezawodność i komfort pracy
Tekst: Marcin Fajerski
Firma Romanik SA od lat konsekwentnie buduje swój wizerunek i troszczy się o rozpoznawalność marki wśród kupujących, m.in. poprzez intensywne działania BTL. Jan Romanik, właściciel firmy przekonuje: – Chcemy budować świadomość konsumenta. Dlatego informujemy o tym, że, kupując nasz produkt, nabywcy otrzymują gwarancję jakości, dają pracę ponad 400-osobowej załodze i paru tysiącom pracowników firm kooperujących z nami, na których można polegać. Dlatego nasza obecna strategia marketingowa opiera się na haśle „Jestem z Polski” i taka informacja znajduje się na każdym narzędziu i ekspozytorach – zaznacza.
Jestem z Polski
Zasygnalizowanie konsumentom jakości i pewnego pochodzenia narzędzi staje się zatem najlepszą promocją produktów firmy. – Zauważyliśmy powolną, lecz bardzo korzystną dla nas tendencję na rynku krajowym. Kierunek ten to wybór narzędzi naprawdę dobrej jakości. Klienci kupują coraz mniej towarów niewiadomego pochodzenia, gdyż liczba reklamacji jest tak duża, że nawet sieci detaliczne o zasięgu ogólnokrajowym notują spadki w sprzedaży – komentuje Jan Romanik, właściciel firmy – Dlatego idąc za ciosem, stale inwestujemy w dostarczenie detalistom takiego wsparcia sprzedaży, które będzie komunikowało jakość, trwałość i prestiż oferowanego asortymentu – podsumowuje.
Do wyboru…
Jeżeli chodzi o ekspozycję i wsparcie sprzedaży w punktach detalicznych, hurtowniach ogrodniczych, a także budowlanych, firma Romanik SA w swoim portfolio posiada całą gamę materiałów wspierających sprzedaż i standów reklamowych. – Są to stojaki na narzędzia ogrodnicze i budowlane, ekspozytory paletowe do trzonów narzędzi, siekier, a nawet produktów dla najmniejszych ogrodników. Naprawdę jest w czym wybierać – mówi Jan Romanik.
Firma dysponuje m.in. bogatym wyborem obrandowanych ekspozytorów pozwalających na ustawienie narzędzi w zwartym bloku pionowym i tworzenie wysp towarowych z wybranych produktów. Co istotne, stojaki pomagają zarówno w skutecznym wyeksponowaniu większych narzędzi zakończonych trzonem, jak i mniejszych, przeznaczonych do drobnych prac ogrodniczych. Ponadto firma oferuje specjalny stand na siekiery, z boczną półką na trzonki, drewutnię rozsuwaną na opał, a także dla detalistów dysponujących ograniczoną powierzchnią sprzedaży – wieszaki naścienne.
Do koloru
Ekspozycje proponowane przez firmę Romanik stanowią gotową i kompleksową ofertę asortymentową dla placówki. Warto zwrócić uwagę na ich estetykę nawiązującą do kolorystyki narzędzi i na fakt, iż są dobrane indywidualnie do potrzeb detalisty.
Ostatnio firma zajęła się m.in. promocją małych narzędzi ogrodniczych w specjalnych boksach kartonowych. Należy nadmienić, iż opakowanie zbiorcze jest tu jednocześnie ekspozytorem wolno stojącym.
Jeżeli chodzi o zasady udostępniania wszystkich materiałów wspierających sprzedaż, mają one swoją wartość i jeśli właściciel punktu sprzedaży decyduje się na zakup zestawu narzędzi, to na czas sprzedaży wybrane ekspozytory otrzymuje od firmy na osobną umowę użyczenia.