Nabierzmy rozpędu!

Zaangażowanie, trafne diagnozowanie trendów, kreowanie ekscytującej opowieści wokół produktów i usług – to zdaniem Johna Stanleya, guru zarządzania i marketingu, jednego z największych światowych ekspertów od handlu, klucze do sukcesu nie tylko w branży ogrodniczej. Na specjalne zaproszenie spółki Media Experts, wydawcy „Biznesu Ogrodniczego” John Stanley już niedługo będzie gościem I Kongresu Dystrybucji i Handlu

 

Rozmawia: Michał Gradowski

 

Jako międzynarodowy ekspert doradzał Pan centrom ogrodniczym w kilkudziesięciu krajach na świecie i na bieżąco śledzi Pan rozwój zielonej branży. W jakiej kondycji są niezależne centra ogrodnicze?

W ostatnich latach w wielu krajach można było zauważyć spadek liczby niezależnych centrów ogrodniczych. Wiele osób twierdzi, że powodem tego zjawiska jest rozwój sieci marketów, wzrost popularności zakupów on-line czy zmiana oczekiwań konsumentów. To nie oznacza jednak wcale śmierci niezależnych centrów ogrodniczych – w mojej opinii jest dokładnie odwrotnie.

Obecnie sukces niezależnych centrów ogrodniczych zależy przede wszystkim od odpowiadania na potrzeby i oczekiwania konsumentów, a te centra, które trafnie zidentyfikowały nowe trendy w handlu, mają przed sobą świetlaną przyszłość.

 

Jakie czynniki decydują obecnie o sukcesie handlowym w zielonym biznesie?

Kluczem do sukcesu jest rozpoznawanie trendów oraz pamiętanie o tym, że branża ogrodnicza to nie tylko rośliny. W przekonaniu wielu konsumentów rośliny stały się dziś zwykłym towarem, dlatego – jeśli skupiamy się tylko na ich sprzedaży – łatwo możemy wpaść w pułapkę walki cenowej. A to jest równoznaczne z końcem działalności dla wielu placówek.

W żadnym razie nie sugeruję jednak, by centra ogrodnicze rezygnowały czy ograniczały sprzedaż roślin – to przecież główna część ich działalności. Muszą jednak skupić się nie tylko na handlu roślinami wysokiej jakości, ale na budowaniu „doświadczenia” konsumenta dookoła tych wiodących produktów.

 

 

Już 3 października w hotelu Novotel w Poznaniu odbędzie się I Kongres Dystrybucji i Handlu. VII Forum Branży Ogrodniczej, V Forum Branży Zoologicznej, wyjątkowe szkolenia dla producentów, managerów i właścicieli centrów ogrodniczych, minitargi handlowe oraz unikatowy program i znakomici prelegenci – to tylko niektóre atrakcje Kongresu. Jednym z gości specjalnych tego wydarzenia będzie John Stanley, który zachęca detalistów, aby spojrzeli na swój biznes z innej perspektywy i tchnęli w niego nową energię.

 

Cały wywiad z Johnem Stanleyem w sierpniowym wydaniu „Biznesu Ogrodniczego”.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: