Narzędzia ogrodnicze: preferencje konsumentów

Niebawem wkroczymy w okres najbardziej intensywnych prac ogrodowych. Jak pokazują dane zebrane przez Porównywarkę Cen Okazje.info, wielu Polaków do metamorfozy, jaką nowa pora roku szykuje dla ich ogrodów i działek, zaczęło przygotowywać się już w czasie urlopu

W artykule Lato w ogrodzie przygotowanym przez Okazje.info w lipcu tego roku, Jacek Prud ze sklepu e-ogrodniczy24.pl, prognozując coraz piękniejszy wygląd polskich ogrodów, tłumaczył – Wzrasta nasza świadomość ekologiczna, (…) chcemy być na czasie z najnowszymi modami. My po prostu pokochaliśmy nasze ogrody i gotowi jesteśmy dołożyć wszelkich starań, by prezentowały się one jak najlepiej.

Potwierdzeniem słów eksperta są między innymi statystyki odwiedzin kategorii ‘Narzędzia’, z której w lipcu i sierpniu 2013 Internauci skorzystali blisko 1,3 mln razy, co jest wynikiem o 450% większym, niż ten odnotowany w roku ubiegłym. Oczywistym jest, że najwięcej uwagi naszym ogrodom i działkom poświęcamy właśnie latem. Kupujemy meble, małą architekturę i dekoracje, pielęgnujemy rośliny i trawniki – wszystko po to, by nasz letni odpoczynek na łonie natury upływał w jak najprzyjemniejszej atmosferze. Nic więc dziwnego, że w lipcu i sierpniu, tak dużym zainteresowaniem konsumentów cieszyły się artykuły do aranżacji przestrzeni ogrodowej, a wśród ‘urządzeń mechanicznych’ – kosiarki do trawy, które w miesiącach wakacyjnych wygenerowały 25% odsłon w swojej kategorii. Jednak z racji tego, że czas letniego relaksu na świeżym powietrzu mamy już za sobą, dane zebrane przez analityków Okazje.info, dotyczą przede wszystkim sprzętu, niezbędnego podczas jesiennych prac w ogrodzie.

Pierwsze miesiące jesieni to okres najintensywniejszych ogrodowych porządków, wakacje stanowią więc najlepszą porę na to, by odpowiednio się do nich przygotować. Ponadto, osoby kompletujące wyposażenie swojego ogrodowego domku z narzędziami, zazwyczaj wychodzą z założenia, że nowy sprzęt powinien służyć dłużej niż jeden sezon, jego zakup musi być więc dokładnie przemyślany. W wirze codziennych obowiązków trudno znaleźć czas na zapoznanie się z rynkowymi nowinkami, preferowanymi parametrami, czy sugestiami innych użytkowników. Można przypuszczać, że z tego właśnie powodu liczne grono Internautów odkłada zakupy tego typu sprzętu dopiero na czas urlopu. Z zebranych danych wynika, że w lipcu i sierpniu 2012 produktów z kategorii ‘Urządzenia mechaniczne’ poszukiwano niemal dwukrotnie częściej, niż we wrześniu i październiku. Tegoroczne statystki pozwalają zakładać, że jesienią zainteresowania tą grupą produktową, w stosunku do spektakularnych wyników z miesięcy wakacyjnych, również spadnie.

 

 

Analiza przeprowadzona przez Okazje.info dowodzi również, że Polacy zdążyli już maksymalnie zmechanizować proces swoich jesiennych prac w ogrodzie. W kategorii ‘Narzędzia’, ‘Urządzenia mechaniczne’ wygenerowały 24% odsłon, czyli sześć razy więcej niż ‘Narzędzia ręczne’ (4%). Prawdopodobnie jedną z głównych przyczyn tak wyraźnej dysproporcji, także w tym przypadku jest kwestia czasu. ‘Urządzenia mechaniczne’ pozwalają na przeprowadzenie podstawowych prac w ogrodzie zdecydowanie sprawniej, niż przy wykorzystaniu wyłącznie tradycyjnych ręcznych narzędzi.

Zmechanizowane porządki
W lipcu i sierpniu, w kategorii ‘Urządzenia mechaniczne’ zainteresowanie poszczególnymi ich rodzajami rozkładało się dość równomiernie – żaden typ urządzenia nie zyskał zdecydowanej przewagi, co pozwala sądzić, że Polacy cenią sobie różnorodność posiadanego sprzętu i do zajęć w ogrodzie lubią się przygotować pod niemal każdym względem. Najczęściej poszukiwanymi przez Internautów ‘Urządzeniami mechanicznymi’ były rozdrabniarki do gałęzi, które wygenerowały 5% odsłon w swoje kategorii. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się elektryczne nożyce ogrodnicze oraz dmuchawy do liści – wybierane przez 4% konsumentów. Urządzenia te w szczególności przydadzą się właścicielom nieco większych posesji i działek, na których posadzone są drzewa oraz krzewy. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również łuparki do drewna, dzięki którym już w pierwsze mroźne wieczory, można się ogrzać w blasku kominka.

Potwierdzenie tego, że gwarancja jakości jest najważniejszym kryterium wyboru ‘Urządzeń mechanicznych’ stanowi między innymi ranking top producentów. W sierpniu, pierwsze miejsce na podium przypadło w udziale jednemu z najbardziej prężnie działających, krajowych dystrybutorów sprzętu ogrodniczego – firmie NAC, którą wybrało 11% Internautów. Drugą lokatę ex aequo, z wynikiem 10% odsłon zajęli: AL-KO – niemieckie przedsiębiorstwo z ponad 80-letnią tradycją oraz znana firma Stihl. Trzecie miejsce przypadło w udziale niemieckiej marce Viking, która zdobyła zaufanie 9% użytkowników.

Urządzenia mechaniczne’ do ogrodu to dość szeroka kategoria, ceny dla poszczególnych ich rodzajów mogą się więc mieścić w różnych przedziałach. Z tego właśnie powodu jednoznaczne określenie, jakie kwoty Polacy są w stanie wydać na sprzęt tego typu jest trudne. Zebrane dane pozwalają jednak założyć, że właściciele ogrodów i działek stawiają raczej na jakość, trwałość i tym samym są gotowi zainwestować w sprzęt. 59% z nich wybierało urządzenia droższe niż 500 zł, 32% – w cenie od 300 do 500 zł, a zaledwie 9% – te, których cena nie przekracza granicy 300 zł.

Również zestawienia produktów najpopularniejszych w poszczególnych kategoriach, dowodzi, że znana marka o ugruntowanej pozycji na rynku, to główny czynnik, którym konsumenci kierują się podczas zakupu mechanicznych urządzeń do ogrodu. Wśród nożyc ogrodniczych, bezkonkurencyjne są produkty największego europejskiego producenta sprzętu gospodarstwa domowego – firmy Bosch. W gronie najpopularniejszych dmuchaw do liści pojawiły się te, sygnowane logo znanej brytyjskiej marki – Black&Decker, a najczęściej wybieraną rozdrabniarką do gałęzi, była ta, wyprodukowana przez szczycącą się blisko stuletnią tradycją, japońską firmę Makita.

Z zebranych danych wynika, że zdecydowana większość Internautów, kupując mechaniczne urządzenia znanych producentów, dąży do maksymalnego usprawnienia swoich jesiennych prac w ogrodzie. Nie wolno jednak zapominać, że wśród posiadaczy przydomowych ogrodów i działek, są osoby, dla których grabienie liści, czy przycinanie żywopłotu przy użyciu tradycyjnego sekatora to ulubiony sposób spędzania wolnego czasu i forma aktywności na świeżym powietrzu. Należy również pamiętać, że nie wszystkie prace ogrodowe da się wykonać przy pomocy urządzeń mechanicznych. W sierpniu najpopularniejszymi produktami kategorii ‘Narzędzia ręczne’ były: ‘Nożyce do żywopłotów’, wybierane przez 21% Internautów, ‘Sekatory’, których odsłony stanowiły 9% wszystkich odsłon kategorii, ‘Grabie i motyki’ (9%), ‘Siekiery’ (7%) oraz ‘Łopaty, szpadle i widły’(6%).

Tradycyjne narzędzia ogrodowe zużywają się dosyć szybko i tym samym muszą być regularnie wymieniane. Z tego właśnie powodu, podczas ich zakupów, Internauci w pierwszej kolejności kierują się atrakcyjną ceną. 80% użytkowników, poszukujących artykułów z tej grupy produktowej, wybierało te o cenie nieprzekraczającej 300 zł. Narzędzia, których cena mieściła się w przedziale 300-500 zł zainteresowały 12% konsumentów, a te droższe niż 500 zł – zaledwie 8%.

Z rankingu top producentów ‘Narzędzi ręcznych’ wynika jednak, że przy ich wyborze, obok ceny nie bez znaczenia jest również zaufany producent. W tej kategorii bezkonkurencyjna jest firma Fiskars – założone w 1649 roku, najstarsze, działające nieprzerwanie do chwili obecnej, fińskie przedsiębiorstwo, którego produktów poszukiwało 38% użytkowników Porównywarki. Wśród najpopularniejszych artykułów z poszczególnych kategorii, Fiskars również przejął rolę lidera. Na drugim miejscu podium top producentów uplasowała się, działająca od 1908 roku, hiszpańska marka Bellotta, wybrana w sierpniu przez 23% konsumentów. Trzecią pozycję zajęli ex aequo – znani producenci Stihl oraz Bosch.

Porządki czas zacząć!
Z danych zebranych przez analityków Okazje.info wynika, że wielu Internautów skompletowało już wszystkie niezbędne elementy wyposażania ogrodowego warsztatu i już dziś może przystąpić do jesiennych porządków. Wybrane przez nich produkty mogą natomiast stanowić wskazówkę, dla wszystkich tych którzy zakupy produktów z kategorii narzędzia i urządzenia ogrodowe –dopiero planują. Nie wolno jednak zapominać, że polska jesień jest bardzo kapryśną porą roku, która z ciepłego babiego lata w kilka chwil może zmienić się w chłodną szarugę. Prac w ogrodzie lepiej więc nie odkładać na ostatnią chwilę.

 

 

Źródło: www.egospodarka.pl

REKLAMA