Nasiona na kiełki

W kategorii nasion na kiełki, rzodkiewka stanowi jeden z najszybciej rotujących gatunków.  Natężenie sprzedaży tej pozycji asortymentowej obserwuje się w okresach zimowym i wczesnowiosennym

 

Tekst: Agnieszka Idziak

 

Potencjał segmentu nasion na kiełki wynika z silnego światowego trendu, jakim jest moda na posiadanie ogródka przykuchennego. Jest to spowodowane po części zmieniającymi się zwyczajami dotyczącymi sposobu spędzania wolnego czasu. W ogrodnictwie króluje obecnie trend grow-your-own („wyhoduj to sam”). Przyjemność jedzenia potraw z samodzielnie wyhodowanych warzyw, możliwość cieszenia się efektami własnej pracy jest niezastąpioną wartością dla konsumentów.
– W centrach ogrodniczych nasiona na kiełki najlepiej sprzedają się w sezonach zimowym i wczesnowiosennym, gdy na rynku brakuje świeżych warzyw. Zdecydowanie najlepiej rotują nasiona rzodkiewki – zauważa Edyta Kawczyńska, kierownik działu marketingu w firmie PNOS. Dlaczego tak popularne są właśnie nasiona na kiełki rzodkiewki? Dzięki dużej ilości witaminy C podnoszą odporność organizmu. Mają również działanie wykrztuśne, oczyszczają drogi oddechowe i zatoki, dlatego zwłaszcza w okresie zimowym ich sprzedaż znacznie wzrasta. – Niezwykle prosta jest także ich hodowla, nie sprawia trudności nawet dzieciom. Ponadto kiełki rzodkiewki posiadają przewidywalny, lubiany niemalże przez każdego konsumenta smak, podczas gdy smak innych kiełków niekoniecznie może przypaść do gustu – przekonuje Edyta Kawczyńska. – Nie bez znaczenia w procesie sprzedaży jest również sposób opakowania i jego kolor, czerwony np. silnie skupia uwagę nabywców – podkreśla Kamil Kaliński, specjalista ds. marketingu w dziale marketingu i obrotu towarowego w firmie Polan.
W centrum ogrodniczym, aby zwiększyć wartość koszyka zakupowego, warto  proponować klientom gotowe rozwiązania. – Choć kiełki są bardzo proste w hodowli, można polecić konsumentom specjalne, niezwykle praktyczne kiełkownice. To dodatkowy produkt, którego sprzedaż w sezonie zimowym, w każdym centrum ogrodniczym, będzie niezwykle pożądana – doradza Edyta Kawczyńska. Jak jeszcze można zachęcić konsumentów do zakupu? – Warto polecać nowe mieszanki z przepisem kulinarnym znajdującym się z tyłu opakowania – podkreśla Edyta Kawczyńska.
Nasiona na kiełki są produktami kupowanymi impulsowo, powinny więc być umieszczone przy kasach, na ladach sklepowych. Warto pamiętać, że im lepiej zostanie wyeksponowany asortyment, tym wyższej sprzedaży można się spodziewać. – Proponujemy trzy sposoby ekspozycji nasion na kiełki. Pierwszy z nich łączy te produkty z pozostałym asortymentem nasion na jednym ekspozytorze. Drugie rozwiązanie polega na położeniu opakowań nasion na plastikowej taśmie, tzw. krawacie. Dzięki niewielkim rozmiarom można umieścić nasiona na kiełki w dowolnym punkcie w miejscu sprzedaży. Trzeci sposób to stojak na ladę, przeznaczony wyłącznie do prezentowania tej kategorii produktowej wraz z kiełkownicami – informuje Joanna Legutko, dyrektor ds. handlu krajowego i marketingu  w Przedsiębiorstwie Hodowlano-Nasiennym W. Legutko. – W zależności od powierzchni dostępnej w miejscu sprzedaży można zastosować dowolne rozwiązanie. Trzeba tylko pamiętać, aby zapewnić klientowi swobodny dostęp do produktu – podkreśla Joanna Legutko.

 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: