Nieprzeciętny newsletter „Biznesu Ogrodniczego”

Do czterech newsletterów wysłanych w listopadzie przez „Biznes Ogrodniczy” zajrzało średnio prawie 18% odbiorców, a najlepsze pod tym względem newslettery „BO” otwiera nawet 30% adresatów. Średnia dla polskich kampanii e-mail marketingu przeprowadzonych w 2011 roku to 16,66%

Branżowy newsletter „Biznesu Ogrodniczego” wysyłany co najmniej raz w tygodniu dociera do blisko 5 000 odbiorców. Co warte podkreślenia, baza mailowa jest na bieżąco aktualizowana, dzięki czemu 100% wysłanych maili dociera do skrzynek pocztowych adresatów.

Hity newslettera „BO”

Dzięki systemowi raportowania stale kontrolujemy też statystyki dotyczące zarówno otwieralności samego newslettera, jak i jego poszczególnych elementów. Cztery newslettery wysłane przez „Biznes Ogrodniczy” w listopadzie otworzyło średnio prawie 18% odbiorców. Spośród wszystkich tematów poruszanych w newsletterze niezmiennie największą popularnością cieszą się informacje o aktualnych wydarzeniach takich jak II Forum Branży Ogrodniczej, imprezy targowe czy warsztaty skutecznej sprzedaży, organizowane niedawno przez kilka branżowych firm. Dotyczy to zarówno zapowiedzi, jak i relacji z tych wydarzeń. 
 

Jak statystyki otwieralności newslettera „BO” wypadają na tle innych rynkowych kampanii e-mail marketingu? Firma Interactive Advertising Bureau, która od 2007 roku przygotowuje „Raport Strategiczny IAB Polska Internet”, obliczyła, że w 2011 roku średni wskaźnik open rate (OR – liczba otwartych maili w stosunku do wysłanych) wyniósł 16,66 proc.

Wzrosty e-mail marketingu
Eksperci IAB wskazują, że od 2008 roku rynek e-mail marketingu w Polsce notuje wysokie wzrosty. Cztery lata temu po raz pierwszy liczba firm wykorzystujących e-mail marketing w swoich działaniach przekroczyła liczbę przedsiębiorstw, które nie korzystają z tego narzędzia.
Najnowsze dane IAB pokazują, że wydatki na e-mail marketing w Polsce wzrosły o 26 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a udział e-mail marketingu w całości wydatków na reklamę interaktywną osiągnął w 2011 roku 7 proc.
 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie