Nowe perspektywy we Frankfurcie

W Warszawie 15 października odbyła się konferencja prasowa poświęcona targom Ambiente 2016 oraz Christmasworld 2016. Na spotkaniu obecni byli Eva Olbrich, Thomas Kastl oraz Michael Reichhold, dyrektorzy Messe Frankfurt

Spotkanie odbyło się w Warszawskim Centrum Biznesowym – Pure Sky Club przy ulicy Złotej 59. Pierwsza część konferencji dedykowana targom Ambiente 2016 oraz Christmasworld 2016 dotyczyła trendów w branży dekoracyjnej i wnętrzarskiej. Druga poświęcona targom Paperworld oraz Creativeworld 2016 skupiła się na branży papierniczo-biurowo-szkolnej.
 

Na konferencję specjalnie przyjechali Eva Olbrich, Thomas Kastl oraz Michael Reichhold, dyrektorzy Messe Frankfurt, którzy przedstawili plany dotyczące targów, szczegółowo opowiedzieli o planowanych imprezach i innych wydarzeniach, które będą miały miejsce podczas edycji wydarzeń w 2016 r.
Prezentacja nowości i trendów, pomysły na przyciągające uwagę wystawy sklepowe oraz ekspozycje asortymentu to tylko część atutów frankfurckich wystaw. Targi Christmasworld oraz Ambiente odbywają się zawsze na początku roku, dzięki temu klienci mogą zobaczyć, co będzie modne w sezonie i złożyć zmówienia.

W ostatniej edycji targów Christmasworld wzięło udział 911 wystawców z 42 krajów oraz ponad 36 tys. zwiedzających ze 106 państw; podczas tegorocznej klienci zobaczą bogatą ofertę dekoracji świątecznych i okolicznościowych, zwłaszcza bożonarodzeniowych i adwentowych. Coraz bardziej powiększa się kategoria dekoracji sezonowych, produktów na które zapotrzebowanie utrzymuje się przez cały rok. – Siłą targów Christmasworld są wyjątkowe ekspozycje. Około 5 lat temu rozpoczęliśmy współpracę z projektantami z 2 dezign, którzy przygotowują inspirujące pomysły ekspozycyjne – w sezonie 2016 hasłem przewodnim będzie „design by modern nature”. Zwiedzający znajdą inspiracje pod kątem dużych powierzchni ekspozycyjnych, wystaw sklepowych oraz prezentacji asortymentu – podkreślała podczas konferencji Eva Olbrich, dyrektor Christmasworld. Nowością edycji 2016 będzie atrakcyjna oferta roślin i kwiatów dla centrów ogrodniczych oraz detalistów branży meblarskiej i spożywczej. Tradycyjnie już podczas targów Stilbüro bora.herke.palmisano zaprezentuje nowe trendy na sezon 2016/2017. Pierwszego dnia Christmasworld – 29 stycznia – odbędzie się konferencja biznesowa Niemieckiej Rady Centrów Handlowych – GCSC. Tematyka spotkania skupi się na korzyściach handlowych wynikających z dobrego oświetlenia oraz ekspozycji i digitalizacji w punktach sprzedaży.

Ambiente z kolei to najważniejsze targi dóbr konsumpcyjnych, w których bierze udział prawie 5 tys. wystawców z 95 krajów, a przyjeżdża 135 tys. zwiedzających ze 152 państw. Edycja 2016 odbędzie się w dniach 12-16 lutego. Targi skupiają się na 3 sektorach: dinning: wyposażenie kuchni i sprzęt gospodarstwa domowego, giving: pomysły na upominki oraz living: dekoracje i aranżacja wnętrz. W sezonie 2016 nowością na Ambiente będzie Ethical Style Guide – przewodnik po produktach ekologicznych. – To stale rosnący trend, klienci poszukują produktów ekologicznych i są gotowi zapłacić za nie więcej. Przed dwoma laty wystartowaliśmy na Ambiente z małą sekcją ekologiczną, obecnie jest to już ważny dział imprezy – mówił Thomas Kastl, dyrektor Ambiente. W tym roku krajem partnerskim Ambiente będą Włochy. Paola Navone, włoska projektantka z Mediolanu, zaprojektuje pokaz Kraju Partnerskiego.

– Udział w targach Ambiente oraz Christmasworld pozwala kreować oraz rozpowszechniać najnowsze trendy. To także doskonała okazja do nawiązania nowych kontaktów handlowych , ale też wymiany pomysłów i poszukiwania inspiracji. Już jedno spotkanie generuje wiele korzyści, a połączenie targów trzech branż to dodatkowe nowości i kontakty – mówi Olga Mularczyk z biura Przedstawicielstwa Targów Frankfurt w Warszawie.
 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie