Nowości pobudzają sprzedaż

O nowościach, m.in. tui ‘Smaragd’ o ciemniejszej barwie, którą będzie można podziwiać podczas Wystawy „Zieleń to Życie” opowiadają  Bronisław Szmit i Magdalena Szmit – Siewruk, właściciele Szkółki Szmit

 

W szkółce prężnie działa sprzedaż detaliczna z imponującym punktem, jak i obsługa klientów hurtowych. Jak oceniają Państwo sezon i które rośliny są obecnie bardzo popularne?

Tegoroczny wiosenny sezon w detalu był trudny z uwagi na złą pogodę i późne przymrozki, nadganiamy obecnie straty z kwietnia. Latem sprzedają się byliny. Wiosną iglaki, które wracają znowu do mody. Miłośnicy zieleni poszukują także starych, kolekcjonerskich odmian jabłoni. Cały czas panuje moda na liliowce. Stawiamy na szeroki asortyment, skupiamy się jednak w dalszym ciągu na asortymencie liściastym. Klienci detaliczni  przyjeżdżają do nas nie tylko, żeby kupić rośliny, ale i zobaczyć nasz ogród pokazowy w poszukiwaniu inspiracji.  Z kolei sprzedaż hurtowa jest stabilna, dostarczamy  rośliny na terenie całej Polski oraz do kilkunastu innych krajów, m.in. Rosji, Ukrainy, Słowacji, Białorusi, Estonii, Litwy, Łotwy, Węgier, Szwecji, Kazachstanu, Niemiec czy Francji. Eksport stanowi 50%  naszej sprzedaży.

 

Szkółka jest systematycznie nagradzana za wprowadzane nowości, w ubiegłym roku otrzymując po raz pierwszy ustanowione  podczas wystawy „Zieleń to Życie” wyróżnienie dziennikarzy za wierzbę smukłoszyjkową Salix gracilistyla ‘Mt Aso’. Jakie nowości zostały zaproponowane w tym roku i jak ważne znaczenie mają w sprzedaży?

W tym roku wprowadzamy do oferty nową tuję ‘Smaragd’ – ‘Dark Embers’ o ciemniejszym kolorze, która została zgłoszona do konkursu Roślin Nowości podczas Wystawy „Zieleń to Życie”. Poszerzyliśmy także ofertę o pachnące róże Davida Austina. Z nowości dostępne są u nas , m.in. Phlox paniculata ‘Butonik’, Agastache Blue Fortune’, Sanguisorba officinalis ‘Arnhem’ , Euphorbia characias subsp. wulfenii, Acer palmatum ‘Shishigashira’. Klienci, którzy nas odwiedzają cały czas pytają o nowości, nie zawsze je kupują, ale chcą wiedzieć co nowego jest wprowadzane do oferty. Możemy systematycznie proponować nowości, ponieważ cały czas zwiększamy  powierzchnię produkcji. Pamiętam jak zaczynałem ponad 30 lat temu działalność na 2 ha. Aktualnie produkcja zajmuje u nas 40 ha. W tym roku dodaliśmy 3 ha.   Rocznie produkujemy 1 mln. roślin. O sukcesie naszej szkółki decyduje różnorodność oferty oraz ciągłe wyszukiwanie nowości.

 

W szkółce nie tylko są wprowadzane zmiany w ofercie, powiększanie produkcji, ale i trwa budowa nowego niezwykle imponującego biura. Jak zostanie ono wykorzystane?

Jesienią tego roku oddamy do użytku nowoczesne biuro z salą konferencyjną. Nowy budynek zajmuje powierzchnię 1 tys. m², a  na jego dachu powstanie ogród.  Będzie to nie tylko wygodne biuro, ale i miejsce spotkań z naszymi klientami.

REKLAMA