Ogrodniczy raj w Essen

 Już jutro startuje 35. edycja Międzynarodowych Targów Ogrodniczych w Essen. Od  24-27 stycznia ok. 1600 wystawców z 50 krajów świata zaprezentuje swoją ofertę. Innowacyjność, ekologia i różnorodność – w tych trzech słowach można streścić ideę spotkania w Essen. Po raz pierwszy zostanie przyznana nagroda publiczności dla najlepszej rośliny

 

Targi IPM Essen są jedną z najważniejszych imprez szkółkarskich na świecie. W ubiegłym roku w targach wzięło udział 57 tys. zwiedzających. Aż 64% wystawców i 40% zwiedzających przyjechało z zagranicy. IPM Essen wyznacza trendy dla całej branży na nadchodzący sezon. Hasło tegorocznych targów – „Dwa państwa, jedna pasja” – anonsuje Holandię jako państwo partnerskie wydarzenia.

Jako wiodące na świecie targi IPM Essen dają uczestnikom szereg możliwości – proponują otwarcie na nowe i niekonwencjonalne techniki sprzedaży, marketingu, ekspozycji oraz eksplozję inspirujących pomysłów. Innowacyjność, ekologia, różnorodność – w tych trzech słowach można streścić ideę kolejnej imprezy w Essen.

Jak podczas każdej edycji, tak również i tym razem jury złożone z fachowców i specjalistów branży wyłoni najlepsze osiągnięcia w wielu kategoriach. Nowości zostaną ocenione na dzień przed rozpoczęciem imprezy, dzięki temu uczestnicy targów poznają zwycięzcę już pierwszego dnia. Odwiedzający przyznają także nagrodę publiczności dla najlepszej rośliny oraz nagrodę „Show Your Colours Award”, która wyróżnia  byliny i rośliny drzewiaste o znaczącej wartości dodanej i wyjątkowej historii oraz wiele innych wyróżnień, przyznawanych co roku.

 

Storytelling

IPM Essen to doskonała okazja do poznania nowych technik marketingowych. Jedną z najbardziej popularnych jest storytelling. Dobrze opowiedziana historia produktu to połowa sukcesu. Drzewa, krzewy, nawet narzędzia – ich historie – mają przemówić do empatii klientów i oddziaływać na ich emocje. Skąd pochodzi sadzonka i jej nazwa, jakie wartości niesie ze sobą posadzenie tego właśnie drzewa czy rośliny – takie zagadnienia porusza storytelling. Skąd pomysł na zupełnie inne prezentowanie roślin i produktów ogrodniczych? Świadomy trendów klient jest już bardziej wymagający niż kiedyś. Szczególnie dotyczy to pokolenia Y, które poszukuje przede wszystkim jakości: autentycznych, zrównoważonych i unikatowych produktów. Odpowiedzią tej generacji na wyzwania współczesnego świata jest chociażby moda na upcykling – kreatywne przetwarzanie starych rzeczy.

 

Polska zmiana  w Essen

Zwrot w Essen

 

Polska od lat jest uczestnikiem targów IPM. Zeszłoroczna edycja zgromadziła silną reprezentację złożoną z 21 uczestników. Jednak w sezonie 2017 przebudowa hal i przeniesienie polskiego stoiska w inne miejsce spowodowały, że  część szkółkarzy zrezygnowało z uczestnictwa w targach

 

Dla polskiej branży ogrodniczej Targi IPM są okazją do nawiązania kolejnych kontaktów handlowych oraz próbą otwarcia na nowe rynki zbytu.  – Oczywiście, że wybieramy się na tegoroczną edycję targów. Nasze stoisko od ponad 20 lat znajduje się w hali nr 10, która w tym roku nie będzie przebudowywana. To jedna z kluczowych imprez dla branży, świetna okazją nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Naszym głównym rynkiem zbytu młodego materiału jest Europa Zachodnia – naszymi odbiorcami są między innymi Niemcy, Holandia, Belgia. Targi IPM Essen uważam za najlepsze spośród wszystkich europejskich targów szkółkarskich – mówi Anna Ciepłucha, właścicielka Gospodarstwa Szkółkarskiego Jan Ciepłucha.  Silny skład będzie można zastać na polskim stoisku narodowym. Szkółki zaprezentują różnorodny materiał roślinny – ozdobny i owocowy – zarówno rośliny gotowe do handlu jak i przeznaczone do dalszej produkcji. – W ramach tegorocznej edycji Targów IPM, zostanie ponownie zorganizowane polskie stoisko narodowe. W związku z przebudową obiektu targowego nasze stoisko, wraz z hiszpańskimi i portugalskimi firmami, zostaną ulokowane w hali 7. Hala 9, w której dotychczas byliśmy, została już zburzona w związku z przebudową. Z Polski pojadą: Związek Szkółkarzy Polskich, Agencja Promocji Zieleni, Clematis Źródło Dobrych Pnączy, Szkółka Drzew i Krzewów Fryszkowscy, Gospodarstwo Szkółkarskie Tadeusz Kusibab, Gospodarstwo Szkółkarskie Aleksandra Kusibab-Wyka, Gospodarstwo Ogrodnicze Waganowice, Gartenland, 4Flowers. Stoisko polskie będzie miało formę wyspy, oczywiście w biało-czerwonej kolorystyce”. Jak Agnieszka Żukowska odnosi się do przebudowy?   – Modernizacja jest bardzo duża – wyburzenie kilku hal, budowa nowych – jest zaplanowana na 3 kolejne lata. W trakcie przebudowy, jak i po niej, zmieni się geografia większości hal i dotychczas znane, utarte ścieżki. Miejmy nadzieję, że wszystko będzie działać sprawnie – po niemiecku! Zapraszamy do odwiedzania nas na stoisku nr 7C33 w hali 7 – dodaje Agnieszka Żukowska.

 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: