Ogrodowa loteria, pewne korzyści

Alfa Romeo Giulietta, nagroda główna w loterii „Ogrodowe Dolce Vita” promującej produkty Oleo-Mac, pojechała do Grybowa koło Nowego Sącza. Kluczyki do auta osobiście wręczył zwycięzcy Andrzej Siedlewski, Prezes Zarządu firmy Victus-Emak. Czy loterie to skuteczne narzędzie marketingowe?

Tekst: Michał Gradowski

„Ogrodowe Dolce Vita” – loteria, która od połowy kwietnia do połowy lipca zachęcała konsumentów do zakupu sprzętu Oleo-Mac – zakończona. Wszyscy klienci, który kupili w tym czasie jeden z produktów Oleo-Mac, mogli wziąć udział w losowaniu 100 koszy upominkowych z włoskimi przysmakami, trzech wycieczek dla dwóch osób do Rzymu oraz nagrody głównej – samochodu Alfa Romeo Giulietta. Nowe auto wygrał pan Marcin z Grybowa, niewielkiego miasta w województwie małopolskim, który kupił kosiarkę spalinową w firmie Agrodom w Nowym Sączu. – Korzystałem wcześniej z pilarki Oleo-Mac. Sprawdziła się, więc pozostałem wierny tej marce. O loterii dowiedziałem się w punkcie sprzedaży – była to dodatkowa zachęta do kupienia kosiarki – mówi pan Marcin. 

Czy loterie to skuteczne narzędzie marketingowe?
Joanna Kuźma, specjalista ds. marketingu w firmie Victus-Emak: Tak, choć zorganizowanie loterii jest znacznie bardziej skomplikowane niż zwykłego  konkursu. Trzeba załatwić liczne formalności, a cała procedura trwa stosunkowo długo. W przypadku sprzętu zmechanizowanego do pielęgnacji ogrodów konsument nie kupuje produktu tylko pod wpływem informacji o loterii, ale – jeśli ma do wyboru kilka maszyn o podobnych parametrach – szansa wygrania  atrakcyjnej nagrody może zdecydować o wyborze konkretnej marki. Zainteresowanie loterią przeszło nasze oczekiwania, a co ważniejsze – zanotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży w okresie trwania loterii.
  
Jaki był budżet na nagrody oraz nakłady na promocję loterii?
Wartość wszystkich nagród to prawie 100 tys. złotych. Loteria była promowana w Internecie oraz w prasie, z którą współpracowaliśmy do tej pory. Sporo zainwestowaliśmy w reklamę w punktach sprzedaży oraz ulotki, które dealerzy mogli kolportować w swojej najbliższej okolicy. To dobrze zainwestowane pieniądze, bo taka aktywność marketingowa jest pozytywnie odbierana zarówno przez naszych partnerów handlowych jak i konsumentów.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: