Redakcja „Biznesu Ogrodniczego” gościła w szkółce Acrocona w Józefosławiu, dla której tegoroczny sezon jest bardzo udany. Z jej właścicielką, Joanną Widaj, rozmawialiśmy o sprzedaży, trendach, tegorocznym sezonie oraz rozwoju rynku
Jak pierwsze półrocze tego sezonu podsumowuje szkółka Acrocona? Jakie są perspektywy na przyszłość? – W tym sezonie można było zauważyć na rynku ożywienie. Sezon był dla nas bardzo udany. Cały czas niezmiennie panuje moda na byliny, mniejszym zainteresowaniem cieszą się iglaki. W tym roku poszukiwane były także róże. Pasję i zamiłowanie do szkółkarstwa zaszczepił we mnie dziadek, dlatego nie traktuję prowadzenia szkółki tylko, jako pracę, ale jak hobby – mówi Joanna Widaj, właścicielka. – Dbamy o zacieśnienie kontaktów z klientami, odpowiadanie na ich potrzeby, oferty z najatrakcyjniejszym materiałem wysyłamy do klientów raz w miesiącu, co wpływa na zwiększenie zainteresowania naszym asortymentem.
Szkółka prowadzi sprzedaż detaliczną, dzięki czemu na bieżąco wie od klientów, jakie rośliny są poszukiwane. Miłośnicy zieleni odwiedzający szkółkę Acrocona, mogą spacerować wśród doskonale zaaranżowanego ogrodu pokazowego, który jest wspaniałym źródłem inspiracji i pomysłów.
Szkółka istnieje na rynku od 1980 r., jej powierzchnia wynosi 7,5 ha, z czego ok. 3,5 ha to uprawy pojemnikowe. Acrocona specjalizuje się w produkcji iglastych i liściastych drzew i krzewów ozdobnych, w doniczkach o pojemności od 2 do 15 l. Ukochanymi roślinami właścicielki Joanny Widaj są cisy.