Pierwsze OBI w Poznaniu

W ubiegłym tygodniu, 2 czerwca miało miejsce uroczyste otwarcie marketu OBI w Poznaniu na Franowie. Już za cztery dni, 10 czerwca na mapie Polski pojawi się kolejny pomarańczowy punkt – w Suwałkach.

Powierzchnia marketu budowanego w Poznaniu wynosi około 11 tys. m kw. Kształt i rozkład pomieszczeń jest standardowy, podobnie jak w przypadku innych marketów w Polsce i oparty na obiekcie jednokondygnacyjnym.
 
Obiekt w Poznaniu jest 36 marketem w Polsce. W poznańskim OBI zatrudnienie znalazło około 100 osób. Preferowane profesje to specjaliści z branży wykończenia wnętrz i zagospodarowania ogrodu, a także osoby lubiące ogólnie pojęte majsterkowanie. – To co wyróżnia markety OBI na tle innych sklepów DIY to duże, bardzo dobrze zaopatrzone centra ogrodnicze – podkreśla Tomasz Linkiewicz, rzecznik prasowy OBI Polska.

Ekspansja OBI w Polsce stanowi jeden z celów strategicznych całej korporacji. To właśnie Polska, Rosja, Czechy, Włochy i Szwajcaria będą odgrywały główną rolę w polityce ekspansyjnej jako potencjalne rynki wzrostu. Na dzień dzisiejszy OBI ma swoje przedstawicielstwa w dziesięciu krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
W ciągu ostatnich lat pojawiła się wyraźna tendencja w kierunku marketów o dużej powierzchni, która spowodowana została przemianą w strukturze asortymentu. W wielu tradycyjnych domenach majsterkowania klient oczekiwał wyspecjalizowanej oferty. Jednocześnie asortymenty małych mebli i artykułów dekoracyjnych zyskują coraz większe znaczenie. Odpowiednia prezentacja towarów oraz ich przejrzystość wymaga adekwatnej powierzchni – a nie da się tego zrealizować przy powierzchni poniżej 10.000 m². Dlatego wiele marketów zostało wyraźnie powiększonych. Nowo wybudowane maja powierzchnię od 12.000 do 16.000 m².
Za ścianami typowej dla OBI architektury znajdują się market budowlany oraz sklep ogrodniczy. Klient ma bezustanny dostęp do około 70.000 artykułów, pozostałe artykuły mogą zostać zamówione w bardzo krótkim czasie. W obszernym wejściu klient trafia na stanowisko obsługi klienta, gdzie może się zwrócić ze wszystkimi pytaniami. Liczne stanowiska informacyjne w markecie umożliwiają optymalną opiekę nad klientami, zarówno w zakresie indywidualnych porad jak również praktycznej pomocy przy realizacji projektów budowlanych. Świat OBI dzieli się następujące obszary: budować, mieszkać, ogród i technika. System prowadzenia kolorami wyraźnie wskazuje klientowi drogę. Przyjazna dla klienta, otwarta i klarowna prezentacja towarów, jak również przejrzyste ustawienia regałów zapewniają całkowity przegląd asortymentu. Odnośnie poszczególnych tematów urządzone są wystawy i sklepiki, w których zainteresowani mogą zobaczyć jakie możliwości urządzenia istnieją, jakie kolory i materiały ze sobą harmonizują albo jakie znaczenie mają dodatki dla ogólnego wyglądu. W ten sposób OBI sprawia, że mieszkanie żyje.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: