Planta nie jedno ma imię

Dywersyfikacja rynku to metoda na rozwój przedsiębiorstwa i utrzymanie go w dobrej kondycji. Przykładem takiego działania jest firma Planta, która oprócz inwestowania w gamę swoich produktów dba o ich marketing i sprzedaż. Realizacji tych założeń przyjrzymy się w Centrum Ogrodniczym Ewy i Krzysztofa Matraszek w Kurowie.

 

12 lat na rynku, 3 formy działania – produkcja, import, dystrybuc ja , tysiące oferowanych produktów i setki odbiorców – tak w największym skrócie opisać można firmę Planta, jedno z największych przedsiębiorstw kompleksowo zaopatrujących hurtownie i sklepy w towary z branży ogrodniczo- rolniczej. Jedną z takich placówek jest Centrum Ogrodnicze państwa Matraszków, w którym to można liczyć nie tylko na fachowość sprzedawców, ale także na bogaty wybór produktów i doskonale zorganizowaną ekspozycję.

 

 

Opakowania i marketing

Firma Planta jest relatywnie młodym przedsiębiorstwem, któremu udało się w krótkim czasie wypromować produkty wysokiej jakości, nie rezygnując jednocześnie z estetyki opakowań i marketingu. Planta, poprzez konsultacje z odbiorcami, wprowadza udogodnienia w obrębie funkcjonalności i ergonomii opakowań, optymalizując je i dostosowując do wymagań konsumenta. W celu usprawnienia i uatrakcyjnienia sprzedaży firma oddaje do dyspozycji centrom ogrodniczym materiały POS w postaci ekspozytorów, firmowych regałów czy wieszaków. W sklepie państwa Matraszków materiały te organizują powierzchnię sprzedażową, zwiększają wartość ekspozycji oraz jej funkcjonalność. Ponadto odbiorcom z najlepszymi wynikami sprzedażowymi, takim jak wspomniane centrum, Planta oferuje banery promujące produkty, ulotki oraz inne materiały reklamowe i gadżety. W tym miejscu należy wspomnieć, iż fi rma oferuje także katalogi własnych produktów, a także katalogi firm, których produkty dystrybuuje. Wsparcie przedstawiciela Właściciele sklepu – Ewa i Krzysztof handlowi fi rmy Planta mogą liczyć na fachową pomoc przedstawiciela handlowego, którego podstawowym zadaniem jest szeroko rozumiana opieka centrum ogrodniczego. W kontekście ekspozycji to właśnie przedstawiciel prezentuje zastosowanie ekspozytorów, wskazuje dogodne miejsca sprzedaży produktów, a nawet informuje o ich zastosowaniu. „Współpracując z klientami, staramy się doradzać i podpowiadać w kwestii ekspozycji towaru w punkcie handlowym – mówi Stanisław Wojtowicz, dyrektor ds. marketingu firmy Planta. – Czynimy starania, aby w najlepszych sklepach i centrach ogrodniczych była reprezentowana cała gama produktów firmy Planta”. Dodatkowym działaniem promocyjnym są przeprowadzane przez przedsiębiorstwo szkolenia tematyczne, np. z zakresu mieszanek traw, nawożenia itp. Organizowane seminaria tematyczne prowadzone są przez fachowców z poszczególnych dziedzin i skierowane są zarówno do sprzedawców, jak i klientów placówek handlowych.

 

 

Swoboda i dynamika
Współpracę z Plantą cenię sobie wysoko. W kwestii ekspozycji produktów tej firmy staram się zachować dynamizm, ze względu na ilość artykułów, jakie oferuje. Staram się realizować własne pomysły i działać raczej spontanicznie. Dzięki materiałom wspierającym sprzedaż jest to możliwe, a półka z produktami staje się mobilna.

Ewa Matraszek
właścicielka
centrum ogrodniczego Matraszek w kurowie

 

 

To się opłaca

Współpracując z fi rmą Planta, centra ogrodnicze mogą liczyć na wiele korzyści, wśród których należy wymienić ceny i promocyjne zatowarowanie. Dzieje się tak ze względu na to, iż Planta to nie tylko producent, ale również dystrybutor, który może zaoferować całą gamę produktów branży ogrodniczej, takich jak mieszanki traw, nawozy, agrowłókniny, narzędzia, meble ogrodowe, a nawet dekoracje bożonarodzeniowe oraz grille. Przede wszystkim jednak centra ogrodnicze mogą liczyć na profesjonalną obsługę, a więc szybką realizację zamówień, dobrą logistykę oraz wsparcie sprzedaży w postaci materiałów POS. Dodatkowo fi rma oferuje liczne nowości asortymentowe, szkolenia i seminaria tematyczne oraz promocje z nagrodami.

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie