Polscy konsumenci w niewielkim stopniu wykorzystując pełnię możliwości nowinek technicznych – wynika z badania zrealizowanego przez Federację Konsumentów
80 proc. ankietowanych ogląda filmy w telewizji, 27 proc. wypożycza lub kupuje książki w księgarniach, a 71 proc. słucha muzyki w radiu. Polacy używają komputerów głównie do pracy (ponad 50 proc. codziennie lub ponad dwa razy w tygodniu), komunikacji i czytania wiadomości (ponad 70 proc.). 60 proc. pytanych deklaruje, że w ogóle nie gra w gry komputerowe, 73 proc. nie czyta w nim książek ani e-booków; 37 proc. nie ogląda na komputerze filmów. Konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych typu smartfon, choć oferują one rozszerzone możliwości korzystania z rozrywki, nadal najczęściej wykorzystują je do tradycyjnych funkcji zwykłych telefonów. 76,7 proc. ankietowanych posiada dostęp do Internetu w swoich domach; 52 proc. loguje się do sieci codziennie. Około jednej dziesiątej przebadanych konsumentów należy do grupy wykluczonych cyfrowo, bo nawet nie wie, gdzie może z Internetu skorzystać. Badanie ankietowe „Zachowania konsumentów na rynku mediów i nowych technologii” zrealizowane przez Federację Konsumentów odbyło się na przełomie października i listopada 2014 r. w oddziałach organizacji w całym kraju, na próbie 1500 osób.
Źródło: dla handlu