Poznańska Gardenia już za nami!

Ponad 550 wystawców z Polski i Europy, dziesiątki tysięcy zwiedzających i produktowe nowości – tak w skrócie opisać by można trzy dni targów Gardenia 2015. Impreza po raz kolejny potwierdziła rangę bezsprzecznie najważniejszego wydarzenia branży ogrodniczej w Polsce i jednej z ważniejszych imprez w tej części Europy. Głównym patronem medialnym Gardenii był miesięcznik „Biznes Ogrodniczy”

Tekst: Szymon Skalski

      Dziewiąta edycja Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Gardenia odbyła się w dniach 26-28 lutego 2015 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Na powierzchni ponad 35.000 m2 swoją ofertę zaprezentowało przeszło 550 wystawców. W ciągu trzech targowych dni ekspozycję odwiedziło ponad 26 tysięcy osób.
Międzynarodowy charakter
Wśród zwiedzających i wystawców były osoby nie tylko z Polski, lecz także przedstawiciele branży m.in. z Austrii, Białorusi, Dani, Francji, Holandii, Litwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Szwecji czy Wielkiej Brytanii.  – Tegoroczna edycja zakończyła się wielkim sukcesem. Po raz kolejny wspólnie z wystawcami, mediami i stowarzyszeniami branżowymi wyznaczyliśmy nowe trendy w ogrodnictwie – podkreśla Jakub Patelka, dyrektor projektu.
 
Tylko dla profesjonalistów?

      W opinii wystawców, targi dostarczyły wielu inspiracji i pokazały w jakiej kondycji jest aktualnie zielona branża. Wśród ocen przeważały jednak zdania, że obecna formuła imprezy – dwa dni biznesowe i jeden dla zwiedzających – powinna ewoluować i zmierzać w kierunku pełnej profesjonalizacji tego wydarzenia.

Biznesowy obowiązek
     Jarosław Olewicz, wiceprezes wydawnictwa Media Experts, wydawcy „Biznesu Ogrodniczego” podkreśla natomiast, że z roku na rok wzrasta biznesowy charakter poznańskich targów. – Uczestnictwo w targach to nie tylko szansa na nawiązanie nowych kontaktów handlowych. Impreza to znakomita okazja na zaakcentowanie swojej pozycji oraz stworzenie pozytywnego PR firmy. Obecność na Gardenii to w tej chwili obowiązek dla wiodących graczy zielonej branży – zaznacza i dodaje: – Prestiż Gardenii rośnie, a z kolejną edycją wystawcy inwestują więcej środków w powierzchnie ekspozycyjne oraz wygląd stoisk. Pod względem ekspozycji Gardenia zaczyna przypominać największe imprezy targowe w Europie.
Firmy łączą siły

     Nad stoiskami – podobnie jak przed rokiem – zdecydowanie górowała ekspozycja firmy Agrecol. Uwagę zwiedzających przykuło też wspólne stoisko firm Green Garden i Biohumuseco oraz firm NAC, Rolimpex, Athena i Eko-Dar-Pol. Najlepsze ekspozycje nagrodzono tytułem Acanthus Aureus. Nagrody przyznano m.in. firmom Fructoplant, Vilmorin Garden, Kwazar, Best-Pest, Eko-Dar-Pol, stoisku Polskiego Związku Szkółkarzy i Szkółce A&M Kałuzińscy Polskie Korzenie.
     Organizatorzy targów już dziś zapraszają na wyjątkową, dziesiątą edycję Gardenii, która odbędzie się w dniach 25-27.02.2016 roku.
 

REKLAMA