Produkty godne dużej przestrzeni

Drewniane podesty, na których znajdują się legowiska dla psów czy regały udekorowane domkami dla kotów, to widok, który może zaskoczyć niejednego klienta centrum ogrodniczego. Trzeba jednak pamiętać, że ciekawa ekspozycja tych produktów na pewno podniesie walory estetyczne placówki. Jak zatem zaaranżować przestrzeń, w której owe artykuły będą się znajdować?

 

Legowiska dla zwierząt sprzedawane do tej pory w sklepach zoologicznych raczej nie należą do kategorii produktów impulsowych. Z tego też względu rzadko kiedy można je znaleźć tuż przy wejściu do sklepu lub przy sklepowej ladzie. Na próżno szukać ich przy regałach z karmą czy stałych ekspozycjach z żywymi zwierzętami. Zdecydowanie szybciej można je znaleźć upchnięte gdzieś na wysokim regale czy w kącie. Dlaczego akurat tam? Niestety, jednym z problemów, z jakim borykają się sklepy zoologiczne, jest ograniczona powierzchnia.

 

 

Cenne metry kwadratowe

Jednym z najważniejszych atutów centrów ogrodniczych jest zdecydowanie większa niż w przypadku sklepów zoologicznych powierzchnia. „Im większa przestrzeń, tym większe możliwości – podkreśla Marcin Sawicki, kierownik gdańskiego centrum ogrodniczego. – Odpowiednia ilość metrów kwadratowych pozwala lepiej zagospodarować każdy, nawet najmniejszy kawałek. Dzięki temu poszczególne ekspozycje nie giną w kącie ani nie zostają zasłonięte przez konkurencyjny towar”. Jak widać, przestrzeń centrum ogrodniczego doskonale nadaje się do tego, aby wyeksponować psie i kocie legowiska, które charakteryzuje mnogość rozmiarów oraz różnorodność kształtów. Duża powierzchnia placówki to element, który czyni z centrum ogrodniczego zdecydowanie lepszy kanał dystrybucyjny niż w przypadku sklepu zoologicznego. Ponadto wprowadzenie produktów zoologicznych z całą pewnością uatrakcyjni ofertę centrum, i co istotne, stanowi bardzo dobry sposób na przetrwanie martwego sezonu w ogrodnictwie. Zresztą legowiska to towar, który cechuje wysoka marżowość. Cena oczywiście uzależniona jest od wielkości posłania oraz materiału, z jakiego jest wykonane. I tak najmniejsze legowiska są najtańsze. Przeciętny ich koszt wynosi 30-40 zł. Natomiast ceny większych legowisk sięgają nawet kilkuset złotych. Zatem ich sprzedaż może korzystnie wpłynąć na dochody centrum ogrodniczego.

 

Chwila przed wykonaniem ekspozycji…

Wybór konkretnego asortymentu oraz różnorodność aranżacji, a także atrakcyjny design to najważniejsze elementy, na które warto zwrócić uwagę podczas przygotowania ekspozycji z legowiskami dla psów i kotów. W pierwszej kolejności należy wybrać miejsce, w którym omawiane produkty zostaną umieszczone. „Asortyment zoologiczny będący uzupełnieniem asortymentu ogrodniczego powinien rzucać się w oczy, dlatego dobrze, gdy zostanie umieszczony np. na wprost wejścia do sklepu – tłumaczy Alicja Podgórna, doradca klienta z warszawskiego centrum ogrodniczego. – Dobrze, gdy klienci mają bezpośredni dostęp do produktów, mogą do nich podejść, z bliska obejrzeć i dotknąć”. Przygotowując ekspozycję legowisk, warto skorzystać z ciekawych rozwiązań, które oferują producenci. Na rynku nie brakuje firmowych regałów, na których można ułożyć legowiska w różnym kolorze i rozmiarze. Ciekawym rozwiązaniem są również drewniane palety, które położone na środku sklepu można w dowolny sposób udekorować legowiskami. Wielu producentów oferuje również plansze reklamowe.

 

Udekorowana przestrzeń

Odpowiedni dobór produktów to nic innego, jak zgromadzenie w jednym miejscu możliwie pełnego asortymentu, który będzie wysokiej jakości, dzięki czemu zaspokoi wymagania nawet najbardziej wybrednych klientów. „Dobrze, gdy placówka oferuje legowiska znanych i cenionych producentów dostosowane do każdej wielkości i rasy psa lub kota” – podkreśla Agata Rutkowska, wiceprezes zarządu ds. marketingu Dingo Sp. z o.o. Jak widać, w centrum ogrodniczym nie powinno zabraknąć legowisk z burtą, materacy, pontonów, bawełnianych nosidełek czy materiałowych bud. Wielkie znaczenie ma również kolor produktów i kształt. „Klienci biorą również pod uwagę upodobania zwierzęcia, dlatego znaczenie ma wygoda legowiska (miękkość/ twardość produktu)” – podsumowuje Marcin Sawicki. Innym bardzo istotnym czynnikiem jest też łatwość czyszczenia posłania lub możliwość prania w pralce. „Legowisko jest jednym z podstawowych produktów, które właściciel powinien sprawić swojemu pupilowi, dlatego tak ważne jest, aby nabywca miał z czego wybierać. Równie ważne jest dbanie o samą ekspozycję. Legowiska trzeba regularnie odkurzać. Do tego przynajmniej raz w miesiącu warto zmienić ułożenie produktów i ich rodzaj” – podkreśla Mariusz Popławski, sprzedawca z centrum ogrodniczego Zielony Świat.

 

Legowiskowe trendy

Zdaniem Michała Gumnego, dystrybutora marki Puppy Angel, spośród wszystkich dostępnych na rynku legowisk największym zainteresowaniem cieszą się te, które charakteryzują się modnym designem oraz pomysłowością wykonania. Idąc za jego radą, sprzedawcy z botanicznych placówek nie powinni bać się ani nietuzinkowych wzorów, ani tym bardziej oryginalnych kształtów, ponieważ to one wprowadzają nową jakość i są poszukiwane przez docelowego nabywcę. Podobnie myśli Alicja Podgórna. Jej zdaniem legowisko powinno odpowiadać gustom klientów. Jakimi jeszcze kryteriami kierują się klienci? „Na pierwszym miejscu liczy się jakość wykonania oraz komfort legowiska, jak również wygląd. Bardzo często klienci dobierają legowiska w taki sposób, aby pasowały one do wystroju wnętrz bądź po prostu zaspokajały ich gusta” – pointuje Mariusz Popławski. Z tą tezą zgadza się Wojciech Zając z firmy Woza, który dodaje, że indywidualizacja jest w tej chwili trendy: „A więc możliwość opatrzenia legowiska imieniem psa, kolory, czasami kształty – o to klienci pytają najczęściej i to im oferujemy. Cena w zasadzie nie ma znaczenia, każdy wybiera to, na co go stać”.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie