W dniach od 3-5 października w Zundert w Holandii odbyła się 28 edycja Targów GrootGroenPlus. Na specjalne zaproszenie organizatorów targów Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego” dołączył do międzynarodowej grupy ponad 35 europejskich dziennikarzy w ramach Golden Press Trip.
Aż 305 wystawców, goście z 24 krajów świata 15% więcej odwiedzających – takim bilansem zakończyła się tegoroczna edycja GrootGroenPlus.
Tematem przewodnim wystawy było hasło: Przyszłość jest zielona, które miało zwrócić uwagę, że zielona branża odegra ważną rolę w kształtowaniu codziennej rzeczywistości. Coraz częściej ludzie osiedlają się na obszarach miejskich, mieszkają w mniejszych mieszkaniach, a branża ogrodnicza nie może pozostać w tyle i powinna nadążać za tymi zmianami. Dlatego bardziej niż kiedykolwiek producenci powinni dostarczać kreatywnych rozwiązań do przygotowania zielonej przestrzeni wypoczynku.
Na targach duża waga była przywiązywania do estetyki etykiet, donic oraz prezentacji roślin. Wystawcy pokazywali możliwości ekspozycji roślin, które wprost można przenieść do centrów ogrodniczych.