Rozpoznawalność i nośność

Spółka Media Experts, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”, konsekwentnie inwestuje w rozwój mediów społecznościowych. Zwiększa się zasięg postów publikowanych na firmowym profilu na Facebooku, coraz większą popularnością cieszy się Instagram „BO”, a kolejnym krokiem będą inwestycje w rozwój materiałów wideo oraz kanału na platformie YouTube

 

Główne założenie strategii rozwoju „Biznesu Ogrodniczego” na FB to dostarczanie najbardziej aktualnych informacji. Dwa posty dziennie zawierające komentarze eksperckie, relacje z najważniejszych polskich i międzynarodowych branżowych wydarzeń, case studies czy prezentacje danych rynkowych – tak w skrócie wygląda aktywność „BO” na Facebooku, której towarzyszy stała obecność „w terenie” i ścisła współpraca z przedstawicielami branży. – Dzięki aktywności na portalach społecznościowych udaje nam się osiągnąć efekt synergii. Silne medium drukowane o największym zasięgu dotarcia w branży ogrodniczej, jakim jest „Biznes Ogrodniczy”, może w ten sposób codziennie docierać do Czytelników. Nie byłoby to możliwe bez dużej rozpoznawalności tytułu i nośności publikowanych treści, dlatego jesteśmy zadowoleni z realizacji strategii intensyfikacji działań on-line – mówi Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”.

Profil magazynu na Facebooku polubiło już ponad 5,3 tys. branżowych użytkowników. Warto podkreślić, że są to głównie właściciele sklepów i centrów ogrodniczych oraz kadra zarządzająca firmami z branży ogrodniczej, a nie konsumenci. Tylko jeden z ostatnich postów – relacja z targów Spoga+Gafa – miał ponad 10 tys. wyświetleń, a całkowity zasięg postów od 1 sierpnia do 11 września to ok. 90 tys.

Coraz popularniejszy jest także firmowy profil magazynu na Instagramie.

Można tam znaleźć inspirujące zdjęcia, nowoczesne aranżacje, prezentacje nowych konceptów ekspozycyjnych czy relacje z wizyt u czołowych firm z branży ogrodniczej. Pomimo stosunkowo niewielkiej aktywności przedstawicieli branży na tym portalu, „Biznes Ogrodniczy” systematycznie zwiększa tą drogą zasięg dotarcia do kolejnych odbiorców.

Kolejnym krokiem w strategii Wydawnictwa Media Experts będą natomiast inwestycje w rozwój materiałów wideo i firmowego kanału na platformie YouTube. – Od kilku lat na stronie www.biznes-ogrodniczy.pl i naszych portalach społecznościowych można znaleźć różnorodne materiały wideo – zarówno tworzone przez redakcję „BO”, jak i te zrealizowane przez naszych partnerów biznesowych, które udostępniamy. Działając w dobie coraz większej popularności wideoblogów, streamingów czy transmisji live chcemy jednak zwiększyć te proporcje i udostępniać jeszcze więcej materiałów wideo, m.in. za pośrednictwem YouTube’a – mówi Jarosław Olewicz. Efekty zmiany oczekiwań Czytelników „Biznesu Ogrodniczego” są widoczne gołym okiem – publikowane przez redakcję filmy cieszą się coraz większą popularnością. Udostępniony na FB film – wywiad z firmą Agrecol – został wyświetlony 6 tys. razy.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie