Blisko 40 osób uczestniczyło w spotkaniu, jakie firma Compo zorganizowała dla swoich klientów w podwarszawskim Pałacu Otrębusy 1 grudnia 2010 roku. Seminarium swoją obecnością zaszczycił Matthias Schulze, prezes firmy K+S Polska, właściciele centrów i sklepów ogrodniczych a także hurtowni z różnych części kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli mediów oraz świata nauki, który reprezentował dr Jacek Nowak z Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach.
W roli gospodarza wystąpił Mariusz Hoszowski-Siarkiewicz, dyrektor działu Compo Consumer. W ramach otwarcia seminarium przybliżył historię firmy, jej pozycję na rynku krajowym i europejskim oraz plany rozwoju na kolejne lata. – Prognozy na przyszłość całej kategorii nawozów i podłoży ogrodniczych są optymistyczne – powiedział Mariusz Hoszowski- Siarkiewicz. – Wartość rynku europejskiego wzrośnie o pięć procent i w 2013 roku wyniesie 2 126 mln euro – dodał.
Gościem specjalnym, a jednocześnie znamienitym prelegentem, był dr Klaus Müller-Beck, prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Producentów i Specjalistów Branży Traw. Wystąpienie dotyczyło pielęgnacji trawników przydomowych, muraw i pól golfowych przy użyciu nawozów z Isodurem firmy Compo. – Zaletą proponowanego rozwiązania jest wydłużone do kliku miesięcy działanie produktu, przy jednoczesnym zachowaniu natychmiastowego efektu i obniżonego poziomu wypłukiwaniu substancji odżywczych – powiedział Klaus Müller-Beck, który ponad 20 lat był związany z firmą, jako specjalista od nawożenia profesjonalnych powierzchni trawiastych.
Seminarium zakończyła prezentacja produktów nowości, jakie firma Compo przygotowała dla klientów na 2011 rok. – Przyszły sezon to czas intensywnej promocji nawozów do trawników z Isodurem – powiedział dyrektor działu Compo Consumer. W ofercie znajdą się m.in. Quattro nawóz do trawników 4 w 1, który łączy w sobie cztery funkcje: nawożenie natychmiastowe, nawożenie 3-miesięczne, zwalczanie chwastów oraz niszczenie mchu. Warto zwrócić uwagę również na nawoz do trawnika przeciwko mchom oraz nawóz do trawnika z odchwaszczaczem. – Przygotowaliśmy również ciekawe rozwiązania ekspozycyjne, a także promocję konsumencką – dodał.
Pytania na forum oraz rozmowy kuluarowe udowodniły, że oferta spotka się z dużym zainteresowaniem branży, co pozytywnie wpłynie na popularność produktów wśród konsumentów.