Siła prasy drukowanej

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Houston dowodzi, że czytelnicy gazet zapamiętują więcej informacji z wydań drukowanych niż cyfrowych

– Najogólniejszy wniosek z badania jest taki, że gazety drukowane są efektywniejszym medium jeśli chodzi o zapamiętywanie informacji przez czytelnika, niż ich cyfrowe odpowiedniki – mówi Arthur. D. Santana, profesor Uniwersytetu w Houston, współautor badania „Print readers recall more than do online readers” opublikowanego w czasopiśmie naukowym Newspaper Research Journal.
Badanie analizuje różnice w doświadczeniach z czytania treści w wersji drukowanej oraz elektronicznej, a w szczególności: stopień zapamiętywania informacji, ocenę wiarygodności treści publikowanych na różnych platformach oraz ilość przeczytanych materiałów.

W badaniu uczestniczyli studenci, których podzielono na dwie grupy. Jedna czytała drukowane wydanie New York Timesa, a druga – serwis internetowy z cyfrowym wydaniem tej gazety z tego samego dnia. Po 20 minutach czytania, uczestnicy mieli za zadanie wymienić tytuły, główne tematy i zagadnienia z tak wielu artykułów, ile udało im się zapamiętać. Czytelnicy wydania drukowanego zapamiętali średnio 4,24 artykułów, podczas gdy czytelnicy serwisu internetowego – 3,35.
Zdaniem badaczy czytelnicy wydań cyfrowych skanują treści, zaś czytelnicy gazet drukowanych mają bardziej metodyczne podejście. – Gazeta drukowana jest dedykowana w całości informacjom, w związku z tym świadomy czytelnik, który po nią sięga, ma już określony cel – tłumaczy Santana, dziennikarz z 14-letnim doświadczeniem w różnych redakcjach na terenie USA.

Źródło: prasa.info

REKLAMA