Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z określonym stylem życia. Właściciele nowo powstałego Podkrakowskiego Centrum Ogrodniczego Łuccy stworzyli nowoczesną i spełniającą oczekiwania wymagającego konsumenta placówkę
Tekst: Agnieszka Idziak
Nowo powstałe centrum ogrodnicze Łuccy położone na terenie gminy Michałowice w miejscowości Masłomiąca pod Krakowem, w którym klienci mogą robić zakupy od 1. września, składa się z obiektu sklepowego o powierzchni 600 m² oraz z przylegającego do niego zewnętrznego placu, który ma powierzchnię aż 3 tys. m². – Zdecydowaliśmy się przenieść firmę w nowe miejsce, ponieważ do tej pory działaliśmy na dzierżawionym terenie, co z oczywistych względów znacznie ograniczało dalszy rozwój. W Masłomiącej posiadamy działkę o powierzchni 4 ha, gdzie od 20 lat rozwijamy produkcję szkółkarską – mówi Sławomir Łucki, współwłaściciel placówki.
Właściciele przy stworzeniu centrum ogrodniczego zdecydowali się skorzystać z pomocy firmy Agro-Sur, która zbudowała nowoczesny obiekt sklepowy oraz firmy Top Media, która zajęła się projektem aranżacji wnętrza oraz doborem kategorii produktowych. Dzięki tym decyzjom państwo Łuccy mają dziś nowoczesne centrum, które spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Nowe miejsce nowe możliwości
Właściciele chcieli stworzyć nietuzinkową placówkę i swój cel osiągnęli. Centrum działa na zmysły. Już od wejścia wzrok klientów przyciągają rośliny eksponowane na stołach zalewowych. W placówce wykorzystano naturalne materiały i bielone palety oraz skrzynki, na których jest eksponowany asortyment. – Stworzyliśmy sklep, który jest przestronny i przyjazny, a jednocześnie przytulny, w którym klienci czują się swobodnie – mówi Edyta Kochman, dyrektor projektu aranżacji wnętrza.
Sławomir i Jolanta Łuccy zajmują się produkcją roślin i to one stanowią główny trzon oferty. Jednak placówka posiada również szeroką ofertę innych kategorii produktowych. – Oprócz roślin klienci mogą u nas również kupić m.in. podłoża, nasiona, nawozy, środki ochrony roślin, narzędzia ogrodnicze, ceramikę, artykuły zapachowe, grille gazowe i węglowe – wymienia właściciel. W placówce na nowo zostały zorganizowane prężnie działające działy decor, zoologiczny oraz zdrowej żywności z ogrodu – slow food&garden. – To jeden z punktów koncepcji, którą stworzyliśmy dla państwa Łuckich. Jest to już czwarta placówka, w której udało się zaprojektować profesjonalny punkt sprzedaży ekologicznych produktów – mówi Edyta Kochman. Wprowadzenie nowego działu zapewni całoroczną sprzedaż.
– Nowy sklep pozwolił nam rozwinąć skrzydła, wprowadzić asortyment, którego wcześniej nie mieliśmy. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda nam się wydłużyć sezon sprzedaży – zauważa Sławomir Łucki. Właściciele chcą poszerzyć ofertę o naturalne kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała. – Cały czas poszukujemy asortymentu, który wyróżni nas na rynku i zachęci klientów do częstych wizyt w naszej firmie. Planujemy stworzyć także dział z ekologicznymi zabawkami z drewna. Chcemy promować trend slow life, czyli umiejętność dokonywania świadomych wyborów. Dlatego traktujemy centrum nie tylko jako miejsce, w którym robi się zakupy, ale również jako miejsce spotkań i relaksu. Nasza placówka jest idealnym miejscem na codzienny „urlop”, gdzie w miłym towarzystwie wykwalifikowanych osób można po prostu się odprężyć, odpocząć i dobrze się czuć, a przy okazji zrobić zakupy – mówi Sławomir Łucki.
Centrum otacza szkółka o powierzchni 4 ha. Właściciele udostępnili ją swoim klientom do codziennego zwiedzania. Planują także zagospodarować teren zewnętrzny, gdzie będzie można usiąść, odpocząć, porozmawiać, napić się dobrej kawy. W tej chwili taka przestrzeń znajduje się wewnątrz placówki, zgodnie z projektem, który stworzyła firma Top Media. Strefa wypoczynku jest obecnie niezbędna w każdym centrum ogrodniczym. – Mamy jasno określoną koncepcję tego miejsca i konsekwentnie ją realizujemy. Chcemy inspirować i zarażać pasją ogrodniczą wszystkich, którzy nas odwiedzają – dodaje Sławomir Łucki.
Wnętrze – nowoczesne narzędzie marketingu
– Podkarpackie Centrum Ogrodnicze Łuccy to kolejna placówka, którą zrealizowaliśmy. Projektujemy nowoczesną przestrzeń handlową i wprowadzamy spójny visual merchandising. W ramach projektu aranżujemy wnętrza, zwiększamy ich funkcjonalność i efektywność. Dodatkowo pomagamy w doborze asortymentu, ustalamy kategorie produktowe i maksymalnie wykorzystujemy przestrzeń w celu stworzenia warunków dla efektywnej sprzedaży i obsługi – mówi Edyta Kochman. – Odpowiednie zaaranżowanie centrum ogrodniczego jest sztuką, która wpływa nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również na budowanie pozytywnego wizerunku placówki w świadomości klienta. Aranżacja wnętrza, podkreślona kolorem, oświetleniem, dźwiękiem przyciągnie potencjalnych klientów, ale także wyróżni punkt detaliczny wśród ogromnej liczby innych sklepów – dodaje. Zapotrzebowanie na tego typu usługi w Polsce jest duże. Wystrój wnętrza jest obecnie obok interesującej oferty i atrakcyjnych cen najważniejszym narzędziem promocji.