Spoga Gafa 2012 zamknęła już za sobą drzwi. Wyjątkowe produkty i unikalne trendy można było podziwiać na ponad 240 tys. metrów kwadratowych. Aż 1975 wystawców z 56 krajów, ponad 36 tys. zwiedzających ze 103 krajów. Aż 58 proc. wszystkich zwiedzających stanowili zagraniczni goście – to mówią liczby!
A jak targi podsumowują organizatorzy? – Dzięki dużej ilości prezentowanych innowacji, wyjątkowym produktom i niepowtarzalnym wydarzeniom towarzyszącym, Spoga Gafa umocniła rolę wiodących międzynarodowych targów ogrodniczych – mówi Katherina Hamma, dyrektor ds. operacyjnych Koelnmesse GmbH. Wystawcy prezentowali produkty i rozwiązania, które mają sprawić, że ogród będzie bardziej atrakcyjny, jego pielęgnacja bardziej praktyczna, a ludzie chętniej będą spędzać w nim czas wolny. – Po raz kolejny liczba zagranicznych producentów zadziwiła, podobnie jak prezentowany przez nich asortyment. W połączeniu z interesującym programem imprez towarzyszących, Spoga Gafa stworzyła wspaniały fundament dla osiągnięcia sukcesu – dodaje Hamma.
Opinie
Tegoroczna edycja targów była rekordowa pod względem dużej liczby profesjonalnych wystawców. Potwierdziły to badania satysfakcji przeprowadzone wśród odwiedzających. Aż 90 proc. badanych w znacznym stopniu uczestniczy w podejmowaniu decyzji zakupowych, a 43 proc. z nich zajmuje kluczowe stanowiska w firmach.
Pozytywnie targi ocenili także wystawcy. Około 80 proc. stwierdziło, że są zadowoleni lub bardzo zadowoleni z celów jakie udało im się osiągnąć na targach.
The BSI (Federal Association for German Sporting Goods Industry), – sponsor „konceptualny” Spoga Gafa, optymistycznie patrzy w przyszłość rynku ogrodniczego – W tym roku pogoda nie dopisała – ani dla rynku produktów rekreacyjnych, ani sportowych, mówi prezes BSI, Desiree Derin-Holzapfel. – Mimo to zanotowaliśmy dobry start bieżącego sezonu sprzedażowego. Skupienie uwagi na jakości, innowacji i przyjaznych dla środowiska produktach oraz procesach produkcji zostało wynagrodzone przez rynek. To także było widoczne na targach – dodaje.
Johannes Welsch, prezes IVG (German Garden Association Industry), również sponsor targów, zaznacza: – Duża liczba wystawców zagranicznych, potwierdziła pozycję Spoga Gafa jako targów międzynarodowych. Pominąwszy współczesną sytuację gospodarczą, wysoki poziom zainteresowania jaki okazali odwiedzający, udowodnił że ogród jest wciąż ważnym zagadnieniem i ma duży potencjał.
Warto zaznaczyć, że na targach obecni byli przedstawiciele 43 polskich firm, m.in. : Agrecol, Cellfast, Dajar, Kard, Kwazar, Lamela, Marolex, Planta, Prosperplast, Ramp, Romanik. – Targi w Kolonii już zakończone. To dobre miejsce nie tylko do pokazania produktów, ale także wyjątkowa możliwość porównania własnej oferty z firmami zagranicznymi. Agrecol od wielu lat uczestniczy w międzynarodowych wystawach i prezentuje nowe produkty. Uważamy targi za bardzo udane – podkreśla Tomasz Fraszczyk, marketing & sales director w firmie Agrecol. Mariusz Niepokój, kierownik ds. sprzedaży Cellfast, dodaje: – Firma Cellfast od 12 lat bierze udział w targach Spoga&Gafa. To wiodące międzynarodowe spotkanie branży ogrodniczej, na którym obecne są liczące się na rynku firmy. Podczas trzech dni trwania wystawy poznajemy najnowsze trendy na kolejny rok. Targi pod względem biznesowym oceniamy bardzo pozytywnie, odbyliśmy dużo korzystnych rozmów handlowych.
Swobodna, chłodna elegancja i trwałość – trendy 2013
W 2013 producenci zwrócą szczególną uwagę na młodszych konsumentów. Specjalnie dla nich przygotują ofertę, w której znajdą się meble ogrodowe o swobodnym designie, oryginalne, a nawet żartobliwe w formie, przede wszystkim jednak wygodne i przytulne oraz wykonane z materiałów wysokiej jakości.
Producenci szczególną uwagę przywiązują do kategorii barbecue, który generuje bardzo duże zyski. Grillowanie ma być coraz przyjemniejsze i bardziej wygodne. Klienci oczekują produktów dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Jednocześnie, producenci zaproponują grille, na których będzie można przyrządzać bardziej zróżnicowane potrawy.
Natomiast dla producentów sektora narzędzi ogrodniczych nadrzędnym tematem jest trwałość produktów. Klienci coraz częściej kupują sprzęt wysokiej jakości znanych marek. W dobie dużej konkurencji ważne stają się indywidualne cechy produktów, jak cicha praca, mniejsze zanieczyszczanie środowiska oraz łatwość w obsłudze. Narzędzia powinny być również ergonomiczne i dostosowane do potrzeb konsumentów.
Jednocześnie, widoczne jest ponowne rozbudzenie zainteresowania uprawą warzyw i owoców. Dlatego producenci stwarzają systemy dla ogrodnictwa przeznaczone do osób żyjących w dużych aglomeracjach. Przy pomocy pokojowych szklarni sztucznie oświetlonych albo ekologicznych miejskich systemów ogrodowych, mieszkańcy miasta również mogą uprawiać warzywa i owoce.
Spoga+Gafa 2013 odbędzie się w Kolonii w dniach od 8. do 10. września.