Sposób na mrówki

Miniony sezon to dobry, porównywalny do poprzednich lat okres sprzedaży preparatów na mrówki. Pozytywne są również prognozy rozwoju tej kategorii produktowej. Jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród konsumentów?

Tekst: Jakub Borkowski

Bazując na zgodnej opinii producentów i dystrybutorów, można stwierdzić, że ubiegły rok był bardzo dobry pod względem sprzedaży preparatów na mrówki. – Sprzyjała temu doskonała pogoda, bo gdy jest ciepło, klienci więcej czasu spędzają przed domem czy na działce, a więc częściej zauważają znajdujące się tam szkodniki. Drugim czynnikiem istotnie wpływającym na ten doskonały wynik było wprowadzenie przez nas nowej wersji gramaturowej proszku na mrówki, w dużej butelce z rączką, z wygodnym dozownikiem. Ten produkt spotkał się z dużym zainteresowaniem sklepów i klientów ostatecznych – mówi Sabina Jasiukiewicz, menedżer ds. marketingu w firmie Bros. – Z racji rozbudowanej oferty w tym segmencie potrafimy sprostać zapotrzebowaniu rynku. Duża liczba dostępnych opakowań, rodzajów produktów, specjalne akcje sprzedażowe, a przede wszystkim skuteczność preparatów znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach – mówi Dawid Kosakiewicz, dyrektor marketingu w firmie Agrecol.

Pozytywne są również prognozy rozwoju tej kategorii produktowej. – Suche lata i ciepłe zimy będą sprzyjały rozwojowi populacji mrówek, a preparaty do ich zwalczania będą w ofercie firm z branży ogrodniczej coraz bardziej popularne. Wszelkiego rodzaju proszki, koncentraty czy aerozole to zawsze wartość dodana w ofercie każdego producenta – mówi Tomasz Bokwa, kierownik regionalny w firmie Asplant.
Jakie produkty wśród konsumentów cieszą się największą popularnością? – W przypadku asortymentu na mrówki największym powodzeniem cieszą się produkty w postaci sypkiej, takie jak Proszek na mrówki czy Mrówkofon. W następnej kolejności wymieniłabym produkty w sprayu i w płynie – mówi Sabina Jasiukiewicz. – Ciekawym rozwiązaniem dostępnym na rynku są karmniki dla mrówek. Pozwalają na bezpieczne dozowanie preparatu w formie proszku i jednocześnie utrudniają dostęp do preparatu naszym pociechom czy też czworonożnym przyjaciołom. Niezmiennie na rynku najbardziej popularnymi produktami są preparaty w formie proszku pakowane w „solniczki” np. Coś na… mrówki 250 g – dodaje Tomasz Bokwa.

Czy czekają nas zmiany w kategorii produktów na mrówki? – W przypadku tej grupy asortymentowej nie spodziewamy się rewolucyjnych zmian – znaczące nowości zdarzają się stosunkowo rzadko. Ale jest to bardzo stabilna kategoria pod względem sprzedaży, zdecydowanie mniej uzależniona od warunków pogodowych niż ma to miejsce w przypadku preparatów do zwalczania innych szkodników. Poza tym jest to bardzo wdzięczna kategoria produktowa jeśli chodzi o czas, w którym występuje popyt na te preparaty – zaczyna się on wczesną wiosną i trwa aż do jesieni. Dlatego nie spodziewałabym się tutaj istotnych ograniczeń asortymentowych – komentuje Sabina Jasiukiewicz.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: