„PNOS zanotował dobre wyniki sprzedażowe, mimo, że ubiegły sezon nie należał do najłatwiejszych, co było podyktowane, niesprzyjającą dla branży nasiennej pogodą ale przed nami wyzwania kolejnego i warto się na nich skupić” – tak Rober Bender, prezes PNOS Ożarów Mazowiecki rozpoczął spotkanie zorganizowane dla partnerów biznesowych, które odbyło się 27 września w Hotelu Folwark w Łochowie. Przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego” uczestniczyli w tym wydarzeniu
Podczas spotkania Robert Bender, prezes PNOS oraz Agnieszka Sudoł, dyrektor handlowy podsumowali ubiegłoroczny sezon, przybliżyli plany na nadchodzący oraz zaprezentowali nowości i plany marketingowe. Firma w sezonie 2017/2018 wprowadza nowy brand – Ogrodniczek – będzie to specjalna oferta promocyjna traw. Ważną częścią spotkania było przedstawienie całego zespołu firmy PNOS Ożarów Mazowiecki.
W ubiegłym sezonie PNOS Ożarów Mazowiecki dużo uwagi poświęcił na działania marketingowe oraz pracował na wzrost rozpoznawalności brandu.
– Duży nacisk kładziemy na to, aby być blisko naszego klienta. Chcemy docierać z ofertą PNOS w miejsca, gdzie jest konsument. Dlatego bierzemy udział w imprezach ogólnopolskich i lokalnych, poletkach pokazowych, dniach otwartych oraz imprezach i targach które organizują nasi Dystrybutorzy. Nie pomijamy także, ważnego kanału jakim w tej chwili jest internet. Dużą uwagę poświęcamy na współpracę z blogerami. Chcemy wykreować w sieci jak najwięcej rozmów o branży, nasionach i o marce PNOS – mówił Robert Bender.
Ważną częścią spotkania było przedstawienie oferty na sezon 2017/2018, która zostanie wzbogacona aż o 33 zupełnie nowe pozycje asortymentowe, Wśród nich są 4 odmiany własne PNOS: Papryka Jolanta, Marchew Arleta oraz dwie odmiany ogórków: Lokata F1 i Traper F1. Poszerzona zostanie także oferta nasion na kiełki o 5 nowości: czerwonego buraka liściowego, bazylię, fasolę adzuki, len oraz jarmuż. Agnieszka Sudoł podkreśliła, że kiełki i zioła są bardzo ważną częścią oferty, ponieważ zapewniają sprzedaż całoroczną. PNOS w ubiegłym sezonie, jako pierwsza firma nasienna, wprowadził także kiełkownicę – z wypukłą pokrywą, dzięki temu kształtowi rosnące kiełki jej nie podnoszą.
Podczas wydarzenia przybliżono także ofertę programów nasiennych. Kluczowa, sztandarowa jest seria nasion warzyw i kwiatów – „Tradycja”, która składa się z aż 670 pozycji warzyw i 327 pozycji kwiatów. W ofercie PNOS są także Seria Nasiona na taśmie, w skład której wchodzą 24 najbardziej popularne odmiany warzyw, Nasiona otoczkowane z aż 16 pozycjami asortymentowymi. W sezonie 2017/2018 kontynuowana będzie seria bestsellerów z Ożarowa. Ważną częścią oferty PNOS są zioła, w tym program Ogrodowa Apteka (zioła stosowane w ziołolecznictwie) oraz nasiona roślin miododajnych – program stworzony w trosce o dbałość i promowanie środowiska naturalnego pszczół.
Oczkiem w głowie firmy PNOS są nasiona, ale w ofercie znajdują się także nawozy do trawników, roślin kwitnących i uniwersalny. PNOS zmienił opakowania nasion dużego gramażu. W nowym sezonie 2017/2018 zostaną wprowadzone hermetyczne, niezwykle estetyczne opakowania typu doypack. Firma wprowadza także nowy brand – Ogrodniczek – będzie to specjalna oferta promocyjna traw.
PNOS proponuje partnerom handlowym pomoc w zorganizowaniu ekspozycji, do dyspozycji są ekspozytory i materiały reklamowe, które firma dostosowuje do potrzeb konkretnego punktu.