Sprzedaż, Doradztwo, Rozrywka

Centrum Ogrodnicze PNOS w Poznaniu zostało otwarte 4 kwietna 2009 roku. Od tego czasu centrum osiągnęło znaczącą pozycję na handlowej mapie Wielkopolski. Jak nowo powstała placówka zdobywa klientów i co ma im do zaoferowania?

 

Poznańskie centrum ogrodnicze to jeden z pięciu obiektów, jakie do dyspozycji klientów oddało Przedsiębiorstwo Nasiennictwa Ogrodniczego i Szkółkarstwa w Ożarowie Mazowieckim. Zadaszona część placówki obejmuje 375 m², teren otwarty zaś jest wielokrotnie większy i służy głównie ekspozycji materiału szkółkarskiego.

 

 

Asortyment

Oferta centrum ogrodniczego opiera się na podstawowym asortymencie, a więc roślinach oraz produktach do ich uprawy. Największą powierzchnię sprzedażową zajmują nawozy, podłoża oraz narzędzia. Centrum oferuje wyjątkowo szeroki wybór nasion.

 

Kupujący cenią sobie przejrzystą ekspozycję produktów. Chwalą wyraźny podział na kategorie. Każda z nich jest oznaczona odpowiednim banerem, dzięki któremu konsumenci łatwiej docierają do poszukiwanych produktów. Osobne, mniejsze pomieszczenie całkowicie poświęcone zostało sprzedaży środków ochrony roślin i innych preparatów chemicznych. W sposób szczególny eksponowane są produkty sezonowe – ustawiane są na początku alei tematycznych bądź bezpośrednio przy kasie. Klienci centrum ogrodniczego przede wszystkim jednak podkreślają walory materiału szkółkarskiego. Zdaniem Ewy Sędkowskiej, kierownik centrum, wśród kupujących często można spotkać osoby, które wcześniej zawiodły się na placówkach oferujących rośliny złej jakości. – Dzięki fachowej obsłudze Centrum Ogrodniczego PNOS konsument może liczyć na poradę oraz gwarancję najlepszego w okolicy materiału roślinnego, pochodzącego ze sprawdzonych źródeł – podkreśla Ewa Sędkowska. Rozmówczyni zdradza, że sposobem na zwiększenie rotacji materiału szkółkarskiego jest oferowanie w miarę jak największej liczby roślin kwitnących. Powodzenie, jakim wiosną cieszyły się rośliny rabatowe – głównie ze względu na „kupowanie oczami”, przerosło najśmielsze oczekiwania sprzedawców. Jesienią rekordy popularności biją wrzosy.

 

Sposób na klienta

Poznańskie Centrum Ogrodnicze PNOS, mimo iż powstało na miejscu niewielkiego punktu ogrodniczego, usilnie walczy o klienta i stopniowo osiąga swój cel. Dzieje się tak za sprawą kampanii promocyjnej, w ramach której ulicami miasta kursuje tramwaj całkowicie oklejony kolorową reklamą centrum. – Z uwagi na fakt, iż centrum ogrodnicze PNOS przy ul. Kopanina funkcjonuje od sześciu miesięcy, za punkt honoru wzięliśmy sobie zaprzyjaźnienie się i poznanie jak największej liczby klientów stałych i sezonowych – opowiada Ewa Sędkowska. – Dlatego w sposób szczególny wychodzimy naprzeciw ich potrzebom, organizując liczne imprezy towarzyszące – kontynuuje. Wśród nich na największą uwagę zasługuje konkurs plastyczny dla dzieci, który odbył się w dniach 1-3 maja. – Wówczas na terenie centrum ogrodniczego gościliśmy całe rodziny. Dzieci otoczone były opieką animatora i oddawały się plastycznej twórczości, natomiast dla rodziców udostępniliśmy przytulną kawiarenkę na świeżym powietrzu. W czerwcu oraz wrześniu centrum zorganizowało kiermasze, podczas których klienci mogli zakupić towary po niższych, nawet o 70% cenach. Oba wydarzenia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Wśród uczestników kiermaszów dostrzec można było głównie działkowców o jasno sprecyzowanych oczekiwaniach oraz mniej zdecydowanych hobbystów, którzy właśnie zakładali ogród. – Dla nich szczególnie istotne okazało się fachowe doradztwo – podkreśla Ewa Sędkowska. – Z tego względu uruchomiliśmy również dodatkową obsługę, jaką jest zakładanie ogrodów – dodaje.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie