Według badań brytyjskiego Office for National Statistics, sprzedaż detaliczna spadła o 1,9% w stosunku do grudnia. Impas dotyczy także branży ogrodniczej. Jakie są powody tych wahań? Specjaliści wskazują na zakończenie okresu świątecznego oraz wzrost cen
Szacunkowo sprzedaż detaliczna w styczniu spadła o 1,9% w porównaniu z listopadem 2016 oraz wzrosła o 4,3% w stosunku do grudnia 2015. Od czerwca 2014 zaczęły także wzrastać ceny w handlu detalicznym – średnio o 1%, z wyłączeniem cen paliwa. Wzrost zanotowała natomiast sprzedaż internetowa; z roku na rok notuje przyrost średnio o 20%. Konsumenci są coraz bardziej świadomi potęgi internetu. Specjaliści wskazują, że za kilkanaście lat klienci będą kupować online praktycznie wszystko, łącznie z podstawowymi produktami spożywczymi. Dotyczy to także branży ogrodniczej. Już teraz w internecie można odnaleźć oferty wielu szkółek i centrów ogrodniczych.